Proste, puszyste ciasto z rabarbarem

 


Dzień dobry :-) Jeśli szukacie prostego i szybkiego przepisu na ciasto z rabarbarem, to polecam Wam to. Jest bardzo smaczne, kwaskowaty rabarbar idealnie łączy się ze słodkim ciastem. Do tego jest ono delikatne i puszyste. Przepis znalazłam tutaj (klik). 

Blaszka: 23 x 33 cm

Składniki:

  • 7 jajek L (białka osobno, żółtka osobno)
  • 200 g cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego 
  • 340 g mąki pszennej
  • 200 ml oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 kg rabarbaru

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni - funkcja góra/dół

1. Rabarbar myjemy i kroimy na kawałeczki tak 1,5 cm. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy z oboma cukrami na puszystą, gęstą masę (cukier powinien być rozpuszczony).
2. Do ubitej piany dodajemy żółtka i ubijamy około 3 minuty. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy. Ja dałam w 3 turach i teraz ciasto albo mieszamy drewnianą łyżką, albo na najniższych obrotach miksera.
3. Na końcu dodajemy 2/3 przygotowanego rabarbaru. Całość mieszamy szpatułką. 
4. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy ciasto i wyrównujemy. Na wierzchu układamy pozostały rabarbar. 
5. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika na najniższy poziom i pieczemy około 50 minut do tzw. suchego patyczka. 
Po upieczeniu ciasto odkładamy do wystudzenia. Przed podaniem możemy oprószyć cukrem pudrem. Smacznego :-)






4 komentarze:

  1. Świetnie się prezentuje. Bardzo lubię ciasto z rabarbarem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym wypróbować ten przepis z mąką ryżową. Jak myślisz, uda mi się czy wyjdzie zakalec? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak nie mam pomysłu to piekę takie z różnymi owocami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger