Kruche ślimaczki cynamonowe

 

Dzień dobry :-) W końcu mam sprawny piekarnik, więc mogę wrócić do upieczenia czegoś. Moje dzieci na pierwszy rzut chciały jakieś kruche ciasteczka. Padło na zakręcone ślimaczki cynamonowe. Przepis znalazłam tutaj. Ciasteczka przygotowuje się szybko, a efekt końcowy jest naprawdę super. Są one kruche, obłędnie pachną i smakują. Polecam i miłego dnia wszystkim życzę :-)

Składniki na około 45 - 50 sztuk:

  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 70 g gęstego jogurtu
  • 40 g cukru

Nadzienie:
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka cukru drobnego

1. Mąkę przesiewamy, dodajemy do niej cukier. Mieszamy. Masło siekamy, dodajemy do mąki i cukru i dodajemy też jogurt. Zagniatamy ciasto. Powinno ono być jednolite.
2. Teraz ciasto musimy rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy na prostokąt o wymiarach około 30x40 cm. Mój był trochę większy.
3. W miseczce mieszamy cynamon z oboma cukrami i posypujemy ciasto.
4. Ciasto zwijamy ściśle w roladę. Owijamy folią spożywczą i wkładamy na 1 godzinę do lodówki.
5. Po tym czasie ciasto wyjmujemy, odwijamy z folii i kroimy ostrym nożem w cienkie paseczki około 0,5 cm. 
6. Ślimaczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
7. Pieczemy w temp. 200 stopni, funkcja piekarnika góra - dół około 15 minut. Ciasteczka powinny ładnie się zarumienić. 
Smacznego :-)






3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger