Cytrynowe placuszki z serkiem mascarpone

 


Dzień dobry :-) Moja córka uwielbia wszelkiego rodzaju naleśniki i placuszki. Na pytanie co chcesz na śniadanie lub kolację zawsze odpowie naleśniki lub placuszki właśnie. Tym razem cytrynowe placuszki z serkiem mascarpone, do tego banan i jogurt. Jeśli chcecie żeby placuszki były słodkie, to musicie dać więcej cukru. Ja nie daję, do dodatki i tak są słodkie. Polecam, placuszki wychodzą pyszne. Miłego dnia :-)

Składniki:
  • 250 g serka mascarpone
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mleka 2%
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 większej cytryny
  • cukier waniliowy
  • 2 - 3 łyżki cukru 

1. Jajka z cukrem i cukrem waniliowym ubijamy na puszystą masę. Do masy dodajemy serek mascarpone i miksujemy do połączenia się składników. Dodajemy mleko., miksujemy.
2. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy. Dodajemy też otartą skórkę z cytryny. Miksujemy.
3. Patelnię smarujemy odrobiną oleju. Na rozgrzaną za pomocą łyżki nakładamy porcje ciasta, formujemy placuszki. Smażymy z obu stron na rumiany kolor. 
Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego :-)








18 komentarzy:

  1. Robię sobie takie podobne omleciki co sobotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te placuszki, dzieciaki także:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym zjadła takie placuszki :D
    Prezentują się smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł, muszę go wypróbować, bo nigdy takich placuszków nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam wszelkie placuszki i naleśniki, a z mascarpone i cytryną nigdy nie robiłam. Muszę kiedyś spróbować. Twoje wyglądają bardzo smakowicie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaka mi narobiłaś . Ciekawa jestem czy mi wyjdą jeśli zamiast zwykłego mleka użyje roślinne .

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne placuszki, palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :) Ostatnio mam fazę na placki i mogłabym je jeść non stop :)
    P.s. W liście składników chyba brakuje jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za pomysł na idealne sobotnie śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm pycha😋, ja te placuszki robię często na śniadanie, ale mam trochę inny przepis. Tych cytrynowych jeszcze nie próbowałam, dzięki za przepis👍

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki wyglądają smakowicie. Skorzystam z przepisu i w weekend przygotuje dla całej rodzinki. Mam nadzieję, że okażą się łagodnymi krytykami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne, naprawdę bardzo fajne! Szkoda tylko tej kaloryczności, ale na pewno jeszcze nie raz wrócę do tego przepisu. Mascarpone robi robotę! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger