Zupa brokułowa


 Dzień dobry :-) Zimno dziś, ale fajnie, że w końcu śnieg jest. Na rozgrzewkę idealna będzie zupa. Mnie naszło na brokułową, dzieciom też smakowała. Jeśli lubicie brokuły to polecam, bo jest pyszna. Miłego poniedziałku :-)

Składniki:
  • brokuł
  • kawałek pora
  • 1 cebula
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 5 - 6 ziemniaków
  • 2 ząbki czosnku
  • 1,5 litra bulionu
  • 1 liść laurowy
  • 4 - 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 1łyżka masła
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 100 g serka topionego śmietankowego
  • 3 - 4 łyżki śmietanki 30%
  • sól
  • pieprz
  • koperek

1. W większym garnku roztapiamy masło i oliwę. Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę, pora kroimy w talarki, wrzucamy do garnka. Dodajemy przepuszczony przez praskę czosnek.
2. Marchewkę i pietruszkę ścieramy na tarce o grubych oczkach. Jak por nam zmięknie, a cebula się zeszkli dodajemy stratą marchewkę i pietruszkę. Chwilkę podsmażamy. 
3. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę, dorzucamy do garnka, przesmażamy, dodajemy bulion, liść laurowy, ziele angielskie i gotujemy na średnik ogniu około 15 minut. 
4. Brokuła dzielimy na różyczki, dorzucamy do warzyw. Gotujemy aż będzie miękki. 
5. Pod koniec gotowania do kubka nalewamy troszkę bulionu, śmietankę i dodajemy serek i mieszamy aż się nam rozpuści. Dodajemy do zupy. Koperek siekamy i też dorzucamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Smacznego :-)







9 komentarzy:

  1. Brokuły lubię ale zupy brokułowej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam, dzięki za przypomnienie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jeść takie ciepłe smaczne zupy zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam zupy brokułowej, jednak ta wygląda bardzo apetycznie! Chętnie przygotuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam tak jak poprzedniczka jeszcze takiej zupy ale brokuła uwielbiam i wstawiam Twój przepis do ulubionych ;) zupę na pewno zrobię w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brokułowej jeszcze nie jadłam, ale czuję, że byłaby pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger