"Bezglutenowe podróże. Ciasta i desery" Kamila i Noemi Górny

 

"Bezglutenowe podróże. Ciasta i desery" to książka dla osób, które preferują kuchnię bez glutenu lub ze względów zdrowotnych muszą. Zawiera ona wiele ciekawych propozycji na słodkości z różnych zakątków świata. 

Autorki książki to dwie siostry, które w dzieciństwie dowiedziały się, że mają nietolerancję glutenu. Na początku z mamą, a potem same zaczęły przygotowywać potrawy, które mogły jeść. W 2013 roku obie nastolatki założyły Facebooku stronę Bezglutenowe przepisy, którą prowadzą do dziś. 

Książka zawiera 54 sprawdzone i dokładnie opisane receptury na słodkości. Powstały one dzięki wizytom Kamili i Noemi w Stanach Zjednoczonych, we Włoszech, na Węgrzech, w Hiszpanii czy w Izraelu. 



Mamy tutaj podział na sześć głównych kategorii, plus wstęp i podziękowania. Zaczynamy od rozdziału przed podróżą, gdzie autorki proponują nam jeżyki, kokosanki, szyszki i ciastka kukurydziane. Następnie wybieramy się na Węgry i tutaj zaczynamy od Meggyes Piskota czyli placek z wiśnią, Madar Tej czyli ptasie mleczko po węgiersku, Piskota Tekercs czyli biszkoptowa rolada. To tylko niektóre propozycje a smakowitości jest jeszcze więcej. Kolejna podróż to Włochy i tutaj mamy to wyboru Amaretti, Tiramisu tradizionale, panna cotta, semifrdo itd. Teraz przenosimy się do Hiszpanii i zaczynamy flanem czyli pieczonym budyniem, jest też tarta di Santiago, magdalenas, churros, USA to cherry pie, double chocolate brownies, banana bred, a Izrael - sachlav, czyli bidyń różany, halvah czyli hałwa, hummus czekoladowy i inne. 

Przepisy są naprawdę fajne, ciekawe i apetyczne. Dla kogoś, kto nie może spożywać potraw czy słodkości z glutenem książka będzie prawdziwym rarytasem. Mamy w niej najpopularniejsze słodkie przysmaki z podanych krajów, które odwiedziły autorki. Przepisy są dobrze wytłumaczone, więc nie będzie problemu z ich wykonaniem. Opatrzone zostały też zdjęciami gotowych wypieków. Książka będzie fajnym pomysłem na prezent, jest pięknie wydana w twardej oprawie :-)




Tytuł: "Bezglutenowe podróże. Ciasta i desery"
Autor: Kamila i Noemi Górny
Okładka: twarda
Stron: 176
Cena okładkowa: 49,90 zł
Wydawnictwo: AA

8 komentarzy:

  1. Na pewno wiele ciekawych przepisów musi zawierać ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szczerze to nie miałam pojęcia, że istnieje coś takiego jeszcze jak książka kucharska, myślałam, że są blogi i strony internetowe hah

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa książka :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesuje mnie temat potraw i wypieków bezglutenowych, podobnnie jak dania wegetariańskie i wegańskie :) Moja przyjaciółka jest weganką i jestem pełna podziwu dla niej, ile jest w stanie dań wymyślić, zrobić i podać, które są tak pyszne! Natomiast sama jem wszystko, nie mam problemów zdrowotnych, a sam gluten zupełnie w niczym mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością przydatna publikacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z nieba spadł mi Twój wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie muszę ograniczać glutenu, ale przepisy z książki są zachecające :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co prawda nie tego się spodziewałam, szukając przepisów na bezglutenowe desery, ale książka wygląda na pozycję obowiązkową. :D Akurat na dniach będę robić zamówienie z Pyszne Eko na bezglutenowe produkty, więc chyba wcześniej kuszę się na książkę. ^-^ Widzę, że pozycja wciąż jest do dostania. :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger