Sernik kajmakowy na cieście orzechowym



Dzień dobry :-) Ostatnio czasu jakoś bardzo mało, szczególnie na wymyślanie ciast. Na weekend musiałam zrobić, więc sięgnęłam po przepis z bloga Kasi Guzik Gotuję bo lubię. Jak szukam ciasta tak żeby coś wybrać na szybko, to zaglądam właśnie tam. Ciasta wychodzą i są pyszne. Tym razem padło na sernik gotowany z kajmakiem na spodzie orzechowym. Przepis zmodyfikowałam nieco, bo zmniejszyłam ilość cukru i nie przekrawałam spodu na dwa blaty, tylko zostawiłam jeden, potem dałam ser, ciastka petitki i na wierzch ser, który przed podaniem posypałam kakao, nie dodawałam też alkoholu i kawy, bo ciasto jadły dzieci. Ciasto naprawdę pyszne, polecam, idealne na święta :-)

Blaszka 22x32 cm

Składniki ciasto orzechowe:

  • 6 jajek
  • 250 g zmielonych orzechów
  • 150 g cukru
  • 70 g mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Sernik gotowany:

  • 1 kg gęstego twarogu sernikowego (Piątnica, Mój ulubiony, Hej, ja użyłam z Piątnicy)
  • 150 g masła
  • 1 puszka kajmaku (500 g)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 jajka
  • 1/4 szklanki mleka


Dodatkowo:

  • ciastka typu petitki kakaowe
  • kakao do posypania wierzchu


Ciasto:
1. Do misy miksera wbijamy jajka i dodajemy cukier. Ubijamy na najwyższych obrotach około 10 minut. Ubita masa ma powiększyć swoją objętość i ma zgęstnieć.
2. W misce mieszamy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i zmielonymi orzechami. 
3. Do jajek dodajemy naszą mieszankę i teraz na najniższych obrotach miksujemy do momentu połączenia się składników.
4. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy ciasto, górę wyrównujemy. Pieczemy w 170 stopniach około 35 minut (do suchego patyczka). Po upieczeniu ciasto wyjmujemy i studzimy,  trochę nam ono opadnie.

Ser:
1. Jajka za pomocą miksera łączymy z mlekiem, dodajemy też mąkę ziemniaczaną. Do większego rondelka dajemy masło, roztapiamy, dodajemy kajmak i energicznie mieszamy do momentu połączenia się go z masłem.
2. Do masy maślanej dodajemy teraz ser, mieszamy, gotujemy, co jakiś czas mieszając. Jak masa zacznie wrzeć to dolewamy do niej jajka zmiksowane z mlekiem, mieszamy i gotujemy, co jakiś czas mieszając. Masa również musi zacząć wrzeć, oraz ma zgęstnieć. Ja pogotowałam jeszcze kilka minut po tym jak zawrzała.

3/4 gorącej masy wykładamy na ciasto orzechowe. Na masie układamy ciastka petitki, na wierzch wykładamy pozostałą masą, wyrównujemy i wkładamy ciasto najlepiej na całą noc do lodówki. Przed podaniem posypujemy kakao :-) Smacznego :-)

Jeśli chcielibyście zakupić produkty na to ciasto przez internet, to polecam zapoznać się z rankingiem supermarketów online TopSpozywcze.pl




21 komentarzy:

  1. Ciasto prezentuje się wyjątkowo pysznie :-) A strona, którą polecasz jest kopalnią pomysłów na różne dania :-) Warto zaglądać i testować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sernik, a ten wygląda naprawdę pysznie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie i to absolutnie moje smaki!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda po prostu pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam na niego chrapkę:) Wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik wygląda wspaniale. Przepis ciekawy. Może skuszę się i zrobię na święta taki sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie. Połączenie orzechów i kajmaku jest wyjątkowo udane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A co z mąką ziemniaczaną? Domyślam się że należy dodać do jajek z mlekiem (?) Ale nie jestem tego pewna...

    OdpowiedzUsuń
  9. Puszka krówki ma 250 czy aż 500 g?

    OdpowiedzUsuń
  10. Podane proporcje na jaką wielkość blaszki są?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na samej górze nad składnikami jest podana wielkość blaszki 22x32

      Usuń
    2. a to musiało mi umknąć dzięki

      Usuń
  11. 170C z termoobiegiem czy bez?:) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszy sernik jaki jadłam. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger