Muffiny na kefirze z jabłkami i orzechami



Dzień dobry :-) U mnie dziś jesienne muffiny z jabłkami i orzechami. Do smaku dodałam też ciut cynamonu, bo wszyscy lubimy. Muffiny tym razem zrobiłam na kefirze, miały być na jogurcie naturalnym, ale gdzieś wyszedł z domu, nawet nie wiem kiedy, a do sklepu nie chciało mi się już iść. Od razu zrobiłam podwójną porcję, bo na pewno szybciutko zniknął. Babeczki wyszły puszyste i smaczne, polecam i miłej środy Wam życzę :-)

Składniki:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 szklanka kefiru
  • 3 jajka
  • 120 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3 większe jabłka
  • 70 g orzechów włoskich 
  • cukier puder do posypania 


1. Masło roztapiamy, studzimy. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach, orzechy siekamy na drobniejsze kawałki.
2. Do jednej miski dajemy składniki suche, mieszamy. Do drugiej miski dajemy składniki mokre, mieszamy. Do mokrych wsypujemy składniki suche plus orzechy, mieszamy. Dodajemy starte jabłka mieszamy ponownie.
3. Do papilotek nakładamy masę (tak do wysokości 3/4 foremki). Pieczemy w 200 stopniach około 20 minut, funkcja góra - dól. Po upieczeniu studzimy na kratce. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem :-) Smacznego :-)





6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger