Kruche ciasteczka serowe

 

Dzień dobry :-) U Was też dziś tak zimno i ponuro? Ciężko się przyzwyczaić do takiego ochłodzenia, ale wyjścia nie ma ;-) Ja mam dla Was dziś przepis na pyszne kruche ciasteczka serowe, które na pewno poprawią Wam nastrój. Robi się je szybko i szybko też znikają. Do ich przygotowania użyłam serka kremowego, mąki Szymanowskiej pszennej typ 480 Polskie Młyny. Ciasteczka polecam i miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 3 szklanki mąki pszennej u mnie Szymanowska Polskie Młyny
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 200 g masła 
  • 3 żółtka
  • 400 g serka kremowego

Dodatkowo:
  • cukier kryształ do obtoczenia ciasteczek

1. Mąkę przesiewamy na stolnicę. Dodajemy do niej cukier waniliowy i zimne masło. Siekamy teraz nożem, żeby jak najbardziej masło rozdrobnić. 
2. Dodajemy żółtka, serek i zagniatamy ciasto. Ma ono być gładkie i elastyczne. Nie powinno kleić się do blatu. Jak by się kleiło to musimy dodać jeszcze troszkę mąki.
3. Ciasto dzielimy na kilka części. Każdą część musimy rozwałkować na grubość około 1 mm i szklanką o średnicy około 6 cm wykrawamy koła.
4. Każdy placek składamy na pół i znowu na pół tak żeby powstał trójkąt. Na talerzyk wysypujemy trochę cukru kryształu i każde ciasteczka w nim obtaczamy (kładziemy na cukrze i troszkę dociskamy).
5. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, układamy na nim ciasteczka i pieczemy w 180 stopniach (termoobieg) około 18 - 20 minut. Ciasteczka powinny ładnie się zarumienić. Po upieczeniu studzimy. Smacznego :-)








3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger