Racuszki na kefirze z jabłkiem i bananem

 


Dzień dobry :-) Moje dzieci i my w sumie też lubimy wszelakiego rodzaju placuszki, racuszki itd. Ostatnio dawno nie było, więc zrobiłam im tym razem z jabłkiem i bananem. Racuszki na kefirze wychodzą rewelacyjne. Są delikatne, puszyste i niesamowicie smaczne. U nas zniknęła od razu cała porcja i jutro robię po raz drugi :-) Jakiś czas temu robiłam podobne tylko na jogurcie (klik). Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki:

  • 400 ml kefiru
  • 2 jajka L
  • 300 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 Łyżeczki sody
  • 3 średnie jabłka
  • 1 duży banan
  • 1 łyżeczka cukru

1. Do misy miksera dajemy jajka i cukier. Ubijamy na puszystą jasną masę. Następie dodajemy kefir i miksujemy do połączenia się składników.
2. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodajemy do ciasta - miksujemy.
3. Jabłka obieramy i kroimy w drobną kostkę, tak samo banana. Dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy łyżką.
4. Na patelni rozgrzewamy olej, łyżką nabieramy porcje ciasta i nakładamy na patelnię formując placuszka. Smażymy z obu stron na rumiano. Po usmażeniu odkładamy na papierowy ręcznik żeby placuszki nam się odsączyły z tłuszczu. 
Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :-)







19 komentarzy:

  1. będą pyszne na leniwe śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie ma nikogo kto by nie lubił racuchów- aż ślinka sama leci

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam takich racuszków. Zawsze kojarzą mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś często robiła i ostatnio zapomniałam o takich słodkich obiadach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Racuszków z dodatkiem banana jeszcze nie robiłam. Muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. That looks so yummy!Im hungry now...Great post dear,love it!
    beautyqueen000.blogspot.rs

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie bym musiała chyba od razu robić x2 :P, choć z bananem nigdy nie robiłam, ale fajne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. These pancakes look so tasty!
    Thanks for recipe!

    OdpowiedzUsuń
  9. I już wiem, co zrobię w niedzielę na śniadanko 😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie :) Jesienią często takie robię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. That must be amazing combination of apple and bananas. I would like to try them.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/10/chanel-joues-contraste-powder-blush-55.html

    OdpowiedzUsuń
  12. ojaaa uwieklbiam je! muszę wypróbować ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Beata these sounds really delicious !! xo

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam! Świetny pomysł na leniwe śniadanie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger