Oponki serowe - pyszne



Dzień dobry :-) Moje dzieci uwielbiają oponki. W tamtym roku robiłam takie na serku homogenizowanym, w tym tradycyjne z białym serem. Obie wersje super, choć te z białym serem chyba bardziej nam smakowały. Oponek wyszło dwie pełne miski, zniknęły szybciutko. Przepis znalazłam tutaj (klik). Oponki wychodzą lekkie i puszyste, świeżość zachowują tak spokojnie ze 3 dni. Zamiast cukru waniliowego dodałam taki ze skórką pomarańczy. Ser może spokojnie być z wiaderka, ja kupiłam taki już zmielony. Polecam, warto zrobić. Miłego dnia życzę :-)

Składniki:

  • 500 g sera półtłustego
  • 500 g mąki pszennej u mnie typ 450
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego (u mnie ze skórką pomarańczy)
  • 100 g cukru u mnie trzcinowy
  • 4 żółtka
  • 1 lekko kopiata łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka octu
  • 250 ml kwaśnej śmietany


Dodatkowo:

  • olej do smażenia u mnie rzepakowy
  • cukier puder do posypania


1. Ser (jeśli kupujemy zwykły, nie zmielony lub nie z wiaderka) przeciskamy przez praskę. Ja kupiłam już taki gotowy zmielony.
2. Mąkę wysypujemy na stolnicę, dodajemy cukry, sodę, ocet, żółtka, śmietanę i ser. Zagniatamy ciasto. Jak by wyszło za rzadkie to dodać troszkę mąki.
3. Gotowe ciasto oprószyć mąką i rozwałkować na grubość około 0,5 - 1 cm. Ja ciasto dzieliłam sobie na porcje. Tak mi było łatwiej go rozwałkować. 
4. Szklanką wykrawamy kółka, środek wykrawamy za pomocą nakrętki. Kulki ze środka można normalnie usmażyć lub zagnieść dalej z ciastem. U mnie dzieci chciały kilka kółek więc zrobiłam tak i tak.
5. W głębokiej patelni lub dużym garnku rozgrzewamy olej. Oponki smażymy z obu stron na złoty kolor. 
6. Usmażone odkładamy najpierw na ręcznik papierowy, aby troszkę odciekł nam tłuszcz. 
7. Lekko ciepłe posypujemy cukrem pudrem i zjadamy, bo są tak pyszne :-) Smacznego :-)





19 komentarzy:

  1. Czy korzystacie z cateringu dietetycznego ? Jeżeli tak, to z którego ? Korzystałem juz z wielu, jednak zdecydowanie najlepszym z nich okazał sie https://www.lightbox.pl/blog/sniadanie-dietetyczne-jak-poprawnie-zbilansowac-poranne-posilki . Świetne ceny, dieta dopasowana do każdego , zawsze świeże produkty.

    OdpowiedzUsuń
  2. These donuts look SO good!
    Yum Yum !

    OdpowiedzUsuń
  3. perfekcyjne! Aż bym zjadła teraz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam zrobić takie pączki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh my gosh this makes my mouth water because everything look so yummy
    Another great recipe by you
    xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis koniecznie ląduję u mojej mamy. Ona uwielbia robić takie pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja znajoma robi serowe oponki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, czasami robię takie, znikają bardzo szybko :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia kiedyś robiła dobre oponki ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie oponki! Zrobiłabym je ale obawiam sie ze zjadłabym wszystkie 😂

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś uwielbiałam takie rzeczy :) na pewno są przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię podobne, są genialne! I baaaardzo szybko znikają;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Są takie pyszne, ale niestety kaloryczne :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie oponki z serem kojarzą mi się z dzieciństwem. Teraz korzystam z cateringu i jestem bardzo zadowolony z tych usług https://heavenhome.pl/catering-na-imprezy-wroclaw/

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Beato! Dziękuję za przepis! Te oponki serowe są nieziemskie!

    OdpowiedzUsuń
  16. No to wyzwanie kulinarne na ten weekend jest :-)
    PS. I kalorii liczyć nie będę :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeju! Oponki serowe z tego przepisu wyszły przepyszne! Palce lizać! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za przepis. Oponki wyszły super. Dotąd jadłem aż zjadłem wszystkie. Za tydzień powtórka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger