Ciasteczka z pistacjami



Dzień dobry :-) Jak tylko zobaczyłam te ciasteczka na blogu moje wypieki to stwierdziłam, że muszę je zrobić. Przepis troszkę zmodyfikowałam, bo ciasteczek nie smarowałam białkiem i nie obtaczałam w cukrze. Pistacje uwielbiam, jak się okazało nie tylko ja. Zrobiłam jedną porcję ciasteczek i tak naprawdę na drugi dzień musiałam robić ponownie, bo tych z poprzedniego już prawie nie było. Ciasteczka zrobiłam z pistacjami solonymi i takimi bez soli. Szczerze, to te z tymi solonymi pistacjami smakowały dużo lepiej. Polecam są rewelacyjne i uzależniające to ich jedyny minus :-) Miłego dnia wszystkim życzę :-)

Składniki na 30-35 sztuk:

  • 1 szklanka obranych pistacji (nieosolone, u mnie i takie i takie)
  • 140 g masła
  • 80 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 225 g mąki pszennej


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

1. Masło ucieramy z cukrem pudrem, do momentu powstania jasnej, puszystej masy maślanej. Dodajemy ekstrakt z wanilii i ucieramy dalej.
2. Teraz dodajemy mąkę i miksujemy do połączenia się składników. 
3. Pistacje siekamy nożem, dosypujemy do masy i mieszamy łyżką. Jeśli ciasto będzie tutaj zbyt sypkie musimy dodać mleka. Ja dodałam jakieś 2-3 łyżki. Ciasto powinno nam się ładnie połączyć w kulę.
4. Ciasto przekładamy na podsypaną mąką stolnicę lub blat. Ja sobie podzieliłam do na dwie części i z każdej uformowałam wałek o grubości około 3-4 cm. 
5. Teraz ciasto zawijamy dość ciasno w folię spożywczą i wkładamy na około 1 godzinę do zamrażalnika. 
6. Po tym czasie wyjmujemy, odwijamy, ostrym nożem kroimy plastry o grubości około 8mm lub jak wolicie po prostu.
7. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni (funkcja termoobieg) Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia układamy ciasteczka i pieczemy około 12 minut. Do zarumienienia się brzegów ciasteczek. Studzimy i wcinamy, bo są tak pyszne :-) Smacznego :-)








24 komentarze:

  1. Też mam zamiar je robić ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. z pistacjami muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pistacje, a same ciasteczka wyglądają naprawdę mega.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak z orzeszkami to biore w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają perfekto. Zdaje się że najtrudniej wykonać apetyczne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pistacje. Takie ciasteczka muszą być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś czuję, że też bym musiała dorabiać kolejne :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyglądają, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Będę musiała wypróbować ten przepis, bo uwielbiam takie ciasteczka :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi, I follow you on gfc # 340 , follow back?

    https://lovefashionyes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ bym takie ciasteczka wszamała ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pistację kocham! Z nieba spadłaś mi z takim przepisem, chociaż mam dwie lewe ręce do gotowania to i tak spróbuję je zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszności cudnie sfotografowane.
    Beti, chętnie bym sięgnęła po kilka sztuk do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. They look so delicious. Thank you for sharing recipe.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2020/01/biobaza-exclusive-eye-gel_19.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Pistacje mogłabym jeść bez końca. Aż się boję co będzie po ciasteczkach :D

    OdpowiedzUsuń
  17. These look wonderful and delicious Beata!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo prosty przepis. Pistacje uwielbiam, a ciasteczka z pewnością też polubię ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger