Sto receptur na Sto Lat Niepodległości (1918 - 2018) - książka i konkurs !!!



Dzień dobry :-) Mam dziś dla Was wyjątkową recenzję i wyjątkowy konkurs. Recenzja wyjątkowa, bo jest to książka, która powstała z myślą o rocznicy jaką świętujemy 11 listopada 2018 roku. Jest to stulecie odzyskania niepodległości przez Polskę. 

Makro Polska prowadzi program Polskie Skarby Kulinarne, do udziału w której szefów kuchni z całego kraju. Zostało stworzone wyjątkowe grono ambasadorów, wspólnie zinterpretowali oni historyczne receptury, które pochodzą z różnych regionów XIX i XX wiecznej Polski. Selekcji przepisów dokonał profesor Jarosław Dumanowski, kierujący Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, który odczytał je i opracował w ich oryginalnym brzemieniu. Szefowie kuchni dawne przepisy przełożyli na język współczesnej gastronomii i wzbogacili o o elementy charakterystyczne dla regionów kuchni, które na co dzień reprezentują. Książka ta stanowi podróż po smakach polskiej sztuki kulinarnej, której towarzyszy opowieść profesora Jarosława Dumanowskiego. Dowiemy się m. in. Co jedzono w poszczególnych zaborach? Jakie były ulubione dania Józefa Piłsudskiego? Jaki wpływ na naszą tradycję kulinarną miała kuchnia żydowska? 




W książce poczytamy o historii kuchni, dowiemy się jakie są zasady wprowadzania dania do karty, oraz jak jest opracowywany przepis. Poznamy też historię Polski w pigułce, oraz historię jedzenia w Polsce. Następnie przechodzimy do przepisów i opowieści o tym jak to wszystko wyglądało. Jaka była kuchnia z terenów pod wpływem rosyjskim, pod wpływem pruskim, austriackim, jaka była kuchnia żydowska, czy kuchnia wojskowa, oraz jakie jadano śniadania. Wszystko super opisane i opatrzone przepisami, oraz pięknymi zdjęciami. Książka jest dwujęzyczna: wszystkie opisy, oraz przepisy znajdziemy tutaj w języku polskim i angielskim. Przepisy wyjątkowe, bardzo ciekawe i apetyczne :-)





KONKURS !!!

Jeśli chcecie tą wyjątkową książkę, to ma 4 takie do rozdania :-)

1. Zadanie : Napisz w kilku dlaczego ta wyjątkowa książka powinna trafić właśnie do Ciebie?
Odpowiedź proszę umieścić w komentarzu pod tym postem konkursowym!!!
2. Konkurs trwa od dzisiaj tj. 10.11.2018 do 12.11.2018 roku 
3. Spośród dodanych odpowiedzi wylosuję 4 
4. Nagrody wyślę pocztą, po otrzymaniu danych do wysyłki
5. Organizatorem konkursu jestem ja, nagrody za sponsorowało Makro Polska 



14 komentarzy:

  1. Witam. Ponieważ jestem głodna wiedzy chciałabym ją trochę poszerzyć, szczególnie jeśli chodzi o kulinaria bo z tymi u mnie krucho. Jestem zainteresowana książeczką i bardzo ciekawa jej zawartości. Pozdrawiam i do ewentualnego "usłyszenia". Jeszcze tutaj zajrzę:)
    Monia

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym aby ta książka trafiła do mnie ponieważ interesuje się nasza historia a do tego uwielbiam gotować. Wszystko to co związane z naszą tradycją jest dla mnie bardzo ważne jaki Polki. Ważne jest pielęgnowanie pamięci bo tak wiele teraz modnych dań i treści z innych krajach a przecież my Polacy tak wiele przeszliśmy jako naród. Bardzo chciałabym mieć pamiątkę z tego wielkiego wydarzenia aby pokazać swoim dzieciom kiedyś. Anna

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka powinna trafić do mnie abym mogła wraz z Makro Polska i pysznymi przepisami świętować rocznicę Odzyskania Niepodległości.
    Pyszne przepisy z tej książki będą się do tego nadawały idealnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobają mi się przepisy z książki, obejrzałam ją w wersji online, jednak znacznie częściej gotuję z książek tradycyjnych. Bardzo lubię poznawać stare polskie receptury oraz kuchnię regionalną - ostatnio zachwyciły mnie łemkowskie fuczki i wielkopolskie pyry z gzikiem, proste, a naprawdę pyszne. Kuchnia polska jest bardzo różnorodna i bogata, powinniśmy zachwycać się nią tak samo jak kuchnią włoską, czy gruzińską. Bardzo podoba mi się, że w książce zawarte są informacje historyczne, promuje prawdziwe polskie dania, smaki i nie mam tu na myśli tak popularnego schabowego czy pierogów ruskich. Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham gotować i uwielbiam książki. To w nich szukam inspiracji. 🌹
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chciałabym dostać tę ksiazke, żeby pokazac dzieciom i nauczyć je, że Polskę można kochać i tworzyć ją nie tylko poprzez bohaterstwo w walce zbrojnej, gdy taka zajdzie potrzeba, ale przede wszystkim codzienną pracą w którą wkłada się serce, tym co zostaje po nas i tym co przekazujemy przyszlym pokoleniom jako naszą polską tradycję. Nasze potrawy narodowe są piękne, wyjątkowe i możemy byc z nich dumni- są jedyne w swoim rodzaju, tak jak nasza ukochana Polska♥️

    OdpowiedzUsuń
  7. Próbowałem różnych kuchni na całym świecie. Zarówno oryginalna kuchnie japońska, jak i niesamowitą kuchnię włoską na czele z lasagne, ale również wybitna pod każdym względem kuchnie gruzińska, w której jestem zakochany. Chaczapuri i khinkali pobudziły moje kubki smakowe w magiczna przestrzeń. Mimo, ze dużo podróżuje, uwielbiam wracac do Polski. Tu jest mój dom, tutaj jest wszystko. Tutaj także jest najlepsza kuchnia na świecie. Dla nas, pierogi, żurek, kopytka, kotlet schabowy czy mielony są codziennością, ale dla obcokrajowcow już nie. Chciałbym wygrać taka książkę i zabierać ja w podróże. Dużo miejsca nie zajmuje, a będzie to na pewno cenny skarb w plecaku czy w walizce. Dlaczego? Otóż podczas rozmow z obcokrajowcami, chciałbym pokazać im jaką bogatą i oryginalną mamy kuchnie. Co mogą spróbować w naszym kraju, co ich może zachwycić. W ten sposób, mam nadzieje ze przyczynie się do tego, że jeszcze więcej osob będzie odwiedzało nasz kraj i taki jest mój cel :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym przeczytać tą książkę, żeby poznać historię Polski od strony kuchni.
    ikspiks@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna książka, dlatego powinnam ją wygrać? Hmmm...historia + kulinaria = moja miłość �� (oczywiście moj ukochany ważniejszy ��). Moim zamiłowaniem od najmłodszych lat jest historia, nie tylko Polski, lecz i powszechna. Do tego uwielbiam gotować, sprawia mi to ogromna przyjemność i radość. Od mojej babci i mamy posiadłam pare cennych rad i przepisów odnośnie mojej kuchni regionalnej. Dziadziu też opowiadał o tamtych latach, jak to było w wojsku, jak się tam stołowali. Uwielbiam słuchać te opowiadania, miały swój klimat i dużo mnie nauczyły. Według mnie każdy Polak powinien znać swoje narodowe dania i takie, które kosztowali nasi przodkowie. Bardzo chciałabym wygrać tą ksiażkę ponieważ, nauczyłyby mnie jeszcze więcej historii oraz stałaby się inspiracją do tworzenia nowych, pysznych dań. Myślę, że byłaby to świetna pamiątka, którą później pokazywałabym moim dzieciom, może wnukom. ������������������������������

    OdpowiedzUsuń
  10. O super pozycja, historia kuchni i dawne przepisy to musi być ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chciałabym dostać tę książkę, żeby podarować ją siostrze. To niezwykła osoba, której pasją jest gotowanie.Wiem, że taki prezent sprawiłby jej największą przyjemność. W ten sposób mogłabym się odwdzięczyć za pomoc w wielu trudnych momentach mojego życia.
    Marta S. marsu@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy przeprowadziłam się na Śląsk, dostałam w prezencie książkę z przepisami kulinarnymi z tego regionu - korzystam z tego często- to prawdziwa perełka. Czytając powieści traktujące o historii Polski, często trafiam na nazwy potraw które...nie mówią mi nic. Jestem pewna, że dzięki tej książce poznam kawał kulinarnego dobrodziejstwa naszego kraju. I możesz być pewna, że korzystać z niej będę ja i moja cała rodzinka:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jako grafik muszę powiedzieć, że pierwsze co przykuwa moją uwagę to przepiękna okładka, minimalistyczna, czysta, delikatna. Cudownie byłoby móc dostać tę wyjątkową książkę, wtedy obdarowałabym nią moją Mamę. Z historii i obserwacji wiem, że zbiera przepisy od małego. Już we wczesnym dzieciństwie „gotowała” potrawy na dworze w ziemi, z wody i tego co znalazła pod ręką. W domu, oprócz ukochanych książek kucharskich, gdzie nie spojrzeć leżą karteczki, skrawki, tak na prawdę wszystko, po czym da się pisać z przepisami zasłyszanymi, czy z to programów, czy to od znajomych. Wyznaje Ona zasadę, że jeśli znajdzie się chociaż jeden przepis w książce, który Ci się podoba, powinieneś ją mieć! Dlatego myślę, że byłby to wspaniały prezent na święta, gdzie znalazłaby więcej niż jeden przepis do zrobienia.
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  14. Próbowałem różnych kuchni na całym świecie. Zarówno oryginalna kuchnie japońska, jak i niesamowitą kuchnię włoską na czele z lasagne, ale również wybitna pod każdym względem kuchnie gruzińska, w której jestem zakochany. Chaczapuri i khinkali pobudziły moje kubki smakowe w magiczna przestrzeń. Mimo, ze dużo podróżuje, uwielbiam wracac do Polski. Tu jest mój dom, tutaj jest wszystko. Tutaj także jest najlepsza kuchnia na świecie. Dla nas, pierogi, żurek, kopytka, kotlet schabowy czy mielony są codziennością, ale dla obcokrajowcow już nie. Chciałbym wygrać taka książkę i zabierać ja w podróże. Dużo miejsca nie zajmuje, a będzie to na pewno cenny skarb w plecaku czy w walizce. Dlaczego? Otóż podczas rozmow z obcokrajowcami, chciałbym pokazać im jaką bogatą i oryginalną mamy kuchnie. Co mogą spróbować w naszym kraju, co ich może zachwycić. W ten sposób, mam nadzieje ze przyczynie się do tego, że jeszcze więcej osob będzie odwiedzało nasz kraj i taki jest mój cel :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger