Szarlotka orzechowa z żurawiną i pianką



Dzień dobry :-) Pomysł na tą szarlotkę zaczerpnęłam z bloga moje wypieki, oczywiście moja szarlotka taka piękna nie wyszła, bo nie miałam ekstraktu z wanilii i ogólnie przepis trochę zmieniłam, bo nie chciało mi się żurawiny i jabłek dodatkowo dusić na maśle i słodzić.Stwierdziłam, że jest to nie potrzebne. Jabłka tradycyjnie starłam na tarce, były bardzo soczyste, więc trochę odcisnęłam sok, dodałam żurawinę i cynamon i wymieszałam. Szarlotka wyszła naprawdę pyszna, robotę robi ciasto z dodatkiem orzechów laskowych :-) Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki ciasto kruche orzechowe:

  • 1 1/4 szklanki orzechów laskowych, wcześniej podpieczonych, skórka obrana
  • 2 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 3 duże żółtka
  • 230 g masła zimnego pokrojonego w kostkę



1. Orzechy najpierw podpiekamy na suchej patelni. Obieramy brązową skórkę, po podpieczeniu zacznie nam ładnie odchodzić. Następnie orzechy zmiksowałam w blenderze kielichowym na drobny pył.
2. Przesypałam na stolnicę, dodałam mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy i wymieszałam. 
3. Na środku zrobiłam otworek i dałam żółtka. Zagniotłam ciasto, które powinno być gładkie. Moje ciasto było za miękkie więc dodałam 2 łyżki mąki, jak by było za twarde, to możemy dodać łyżkę wody.
4. Ciasto podzieliłam na dwie części 60/40. Włożyłam na 30 minut do zamrażalnika. Blaszkę 23x33 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Większą część ciasta wyjęłam, starłam na tarce o grubych oczkach, troszkę ręką ugniotłam i podpiekłam 15 minut w 180 stopniach. Po ty czasie wyjąć i odłożyć do lekkiego przestudzenia.

Reszta:

  • 2 kg jabłek
  • 1,5 szklanki żurawiny
  • cynamon
  • 1 łyżka bułki tartej
  • 3 białka (pozostałe od żółtek)
  • 100 g drobnego cukru
  • szczypta soli


1. Jabłka obieramy, ścieramy na tarce o grubych oczkach, jeśli trzeba odciskamy sok, dodajemy posiekaną żurawiną i cynamon, mieszamy. Podpieczony spód posypujemy bułką tartą i wykładamy nasze jabłka z żurawiną i cynamonem.
2. Białka ubijamy ze szczyptą soli, dodajemy cukier. Jak powstanie gładka, błyszcząca masa wykładamy ją na nasze jabłka.
3. Na bezę ścieramy drugą część ciasta orzechowego.
Pieczemy w 180 stopniach około 50 minut. Przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem :-) Smacznego :-)






11 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger