Korzenna kostka z powidłami bez pieczenia



Słodki piątek, oczywiście :-) Dzisiaj przepis na ciasto korzenna kostka na herbatnikach. Przepis pochodzi z bloga moje wypieki. Nic nie wymyślałam, bo się trochę pochorowaliśmy i weny nie było. Siły na pieczenie też, dlatego coś bez pieczenia właśnie. Ciasto pyszne, radzę tylko dodać dużo mniej cukru, bo jest mega słodkie, dla mnie za słodkie, ale to jak kto lubi. Proste, szybkie w przygotowaniu. Herbatniki to herbatniki korzenne z Lidla. Pozdrawiam i miłego piątku Wam życzę :-)

Blaszka: 23x34 cm

Składniki:

  • 2 opakowania ciastek korzennych Spice Biscuits każde 600 g (Lidl)
  • 1000 ml śmietany kremówki 36% schłodzonej
  • 300 g gęstej schłodzonej śmietany 18%
  • 3/4 szklanki cukru pudru (proponuję mnie, według mnie wystarczy kilka łyżek)
  • 2 łyżeczki cynamonu (+ do posypanie ciasta) 
  • 2 słoiczki powideł śliwkowych każde 290 g
  • 50 ml likieru Amaretto lub innego (ja nie dałam)
  • kako


1. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia (tylko spód), układamy warstwę ciastek.
2. Do misy miksera dajemy śmietanę kremówkę i zwykłą, oraz cukier. Ubijamy do momentu, aż powstanie gęsty krem, wtedy dodajemy cynamon, mieszamy, żeby składniki się połączyły. Krem musimy podzielić na 5 równych części.
3. Na poukładaną pierwszą warstwę ciasteczek wykładamy pierwszą część kremu, następnie ciasteczka, na ciasteczka połowę powideł śliwkowych, następnie ma powidła krem. Teraz znowu ciasteczka i na nie krem, ponownie ciasteczka, teraz znowu powidła i na powidła krem i ostatnia warstwa ciasteczek. Na wierzchu ostatnia warstwa kremu. Tak przygotowane ciasto wkładamy najlepiej na całą noc do lodówki. Przed podaniem posypujemy dość obficie cynamonem wymieszanym z kakao. Smacznego :-)






12 komentarzy:

  1. mmm... bardzo lubię takie ciasta :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe!
    Mam wielką ochotę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada apetycznie i z pewnościa jest bardzo słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie bomba! Wpraszam się na takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to obłędnie wygląda... yumyyyy!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe ciacho :-)) Aż nabrałam ochoty na coś słodkiego :-))) Jeszcze większej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne musi być to ciasto, muszę kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto już w świątecznym klimacie :) wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm ślinka leci na sam widok :) Pyszności!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger