Bezglutenowe ciasteczka z pestek dyni i słonecznika



Przepis na te pyszne ciasteczka pochodzi z książki "Słodka kuchnia roślinna". Ciasteczka są kruche, na bazie pestek dyni i słonecznika. Najlepsze na drugi, trzeci dzień. Bardzo proste w przygotowaniu. Jak pestki będziecie mielić dłużej, to będą bardziej gładkie, ja zostawiłam mniej zmielone. Z podanego przepisu wychodzi 10 sztuk, ja od razu robiłam podwójną porcję. Polecam i miłego dnia życzę :-)

Składniki:

  • 1/2 szklanki (125 ml) pestek dyni
  • 1/2 szklanki (125 ml) pestek słonecznika
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1/3 szklanki cukru/ksylitolu/erytrolu (u mnie ksylitol)
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • około 5 łyżek mleka roślinnego


1. Pestki dyni i słonecznika podprażyć na suchej patelni, aż się zarumienią. Zmielić na proszek w blenderze kielichowym lub młynku do kawy. 
2. Przełożyć do miski i dorzucić pozostałe składniki suche i wymieszać. Dodać roztopiony olej kokosowy i znowu delikatnie wymieszać. 
3. Powoli dodawać mleko roślinne, ugniatając ciasto (mleka dodajemy tyle, żeby ciasto dało się lepić).
4. Lepimy kulki i spłaszczamy. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, ozdabiamy pestkami słonecznika i dyni. Pieczemy w 180 stopniach około 20 minut.




14 komentarzy:

  1. bardzo takie ciasteczka lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasteczka do kawki to ja proszę :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne ciasteczka do pochrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe do pochrupania. Lubię takie z dodatkami pestek albo orzechów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności!
    Wyglądają wspaniale i z pewnością bym się chciała skusić na nie.
    Muszę kiedyś wypróbować.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna i zdrowa opcja. U nas zawsze bezglutenowo, także dla nas jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, bez jajek i mleka, dla mnie, weganki, rewelacja.Szybko, smacznie i zdrowo. Pozdrowienia cieplutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. pychota, bardzo lubię takie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. idealne ciasteczka do popołudniowej kawki :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ciasteczka, podkradam jedno ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie słodycze! Yummy!!!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe ciacha które nadadzą się doskonale na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie. Jak możesz zdradź jakiego oleju kokosowego używasz? Masz jakiegoś ulubionego producenta? Dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger