Ciasto maślankowe z malinami, wanilią i białą czekoladą




Hej :-) W sobotę przywiozłam sobie od siostry trochę malin, moim chłopakom posmakowało ciasto z maślanką i owocami, więc takie sobie zażyczyli, dla mnie tez bomba, bo szybko się go robi :-). Ciasto robiłam wcześniej z jagodami i bez czekolady, tym razem dodałam do ciasta jeszcze białą czekoladę. Ciasto wyszło naprawdę bardzo smaczne, choć maliny do takich wypieków nadają się średnio, bo są według mnie za delikatne. Udanego dzionka :-)

Składniki na blaszkę 24x34 cm:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 szklanka cukru
  • 0,5 szklanki oleju rzepakowego
  • 3 jajka L
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 laski wanilii
  • 100 g białej czekolady
  • maliny


Kruszonka:

  • 3 łyżki cukru
  • 5 łyżek mąki
  • 50 g masła


Mąkę przesiewamy do miski, laski wanilii rozcinamy, wyjmujemy ziarenka i wcieramy w make, która potem mieszamy z cukrem, proszkiem do pieczenia i startą na drobnych oczkach białą czekoladą.  W drugiej misce mieszamy wszystkie składniki mokre, dodajemy do nich suche  i mieszamy. Blaszkę wykładamy papierem, wykładamy ciasto, na ciasto układamy owoce i przygotowujemy kruszonkę. W miseczce zagniatamy masło z cukrem i mąką. Posypujemy nią owoce. Pieczemy w 180 stopniach około 50 minut. Do suchego patyczka. 




11 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger