Pudding z truskawkami



Hej :)) Kolejny przepis z truskawkami :) Tym razem te smakowitości znalazłam na blogu moje wypieki. Mój młody jak to zobaczył, to od razu do zrobienia musiało być. Moja wersja  z truskawkami, niestety bez lodów, bo na lody było już za późno jak ów pudding robiłam. Jest przepyszny, lekki, doskonale łączy się z truskawkami. Od razu zniknęła cała porcja :) Ja na pewno ten przepis jeszcze powtórzę, bo smak rewelacja :). 

Składniki:

  • truskawki
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 180 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 80 g cukru
  • 100 g masła
  • 2 duże jajka
  • 100 ml mleka


Truskawki umyć, odszypułkować, osuszyć. Reszta składników powinna być w temperaturze pokojowej. Przygotować formę o wymiarach 17 x 28 cm. Na spód ułożyć truskawki (ja dawałam całe), posypać cukrem brązowym. 
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia. Masło utrzeć z cukrem, ma powstać jasna maślana masa. Dodajemy po jednym jajku ucierając po każdym. Następnie dodawać mąkę z proszkiem na przemian z mlekiem. Wymieszać. Ciasto wyłożyć na truskawki. Piec w temp. 180 stopni jakieś 30-40 minut do tzw."suchego patyczka". Wyjąć i wystudzić u mnie studziło się jakieś 30 minut, bo moi panowie więcej nie wytrzymali. Posypać cukrem pudrem i można podawać z lodami :))) Pyszota :)))



10 komentarzy:

  1. ale wspaniale musi smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie skorzystam z przepisu, szczególnie że truskawek mam aż zanadto :)


    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. przepyszny, chętnie bym zjadła : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo delikatny deser. Taki pudding... ummm, mniam. Sama bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetyczna i kolorystyczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna propozycja na leniwe śniadanie lub podwieczorek i do tego z truskawkami <3

    OdpowiedzUsuń
  7. mi zawsze jest szalenie przykro, że sezon na truskawki tak krótko trwa i nie zdąże przetestować wszytskich przepisów...a ten jest wyjątkow kuszący

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger