Ciasto Rafaello 2




Witajcie :) Dziś prezentuję kolejne ciasto, które robiła moja mama. Jest to inne wersja rafaello - tutaj pieczemy biszkopt, no i masa też się trochę różni. Do masy wchodzą aż 3 białe czekolady i można dodać pokrojonego ananasa. Ciacho kaloryczne, ale jak ktoś lubi słodycze to idealne ;)) Blaszka 24x34 cm.


Składniki ciasto:
  • 10 jaj
  • 2 szklanki cukru miałkiego
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki oleju
  • 7 łyżek gorącej wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę, do ubitej dodajemy cukier. Następnie dodajemy po jednym żółtku - ubijamy. Dodajemy gorącą wodę, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i na końcu olej. Mieszamy. Przekładamy na blaszkę wyścieloną papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach jakieś 30-40 minut do tzw "suchego patyczka". Studzimy i przekrawamy na 3 placki.

Składniki masa:
  • 3 czekolady białe
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka śmietany 30%
  • 3 śmietany śnieżki
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 2 paczki kokosu
  • 1 puszka ananasów

Czekoladę rozpuszczamy w tzw. "kąpieli wodnej", masło również roztapiamy. Do roztopionego dodajemy śmietanę i mieszamy na jednolitą masę, dodajemy roztopione czekolady i jeszcze raz mieszamy. Do mleka dajemy śnieżki i ubijamy , do ubitej śmietany dajemy zimną masę z białą czekoladą i na końcu 1 1/2 paczki kokosu i pokrojonego w kosteczkę ananasa. 

Przełożenie placka: placek - masa - placek - masa - placek - masa - posypujemy kokosem


15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię to ciasto, ale ananasa nigdy nie dodawałam. Muszę spróbować:) Ciasto wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to ciasto, ale sama jeszcze nigdy go nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis na specjalne okazje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznościowo się prezentuje :P a i talerzyk bardzo ładny, taki wiosennie - kwiatuszkowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię takie ciasta...pyszność nad pysznościami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam! moje wymarzone ciacho, którego jeszcze nie robiłam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest wiele wersji tego ciasta. Lubię to ciasto. Bo jest takie puszyste, bo słodkie i po prostu pyszne. Patrzę na nie i mnie kusi, kusi...

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszności! bardzo lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie kokosowe cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne ciacho, kokosowe smaki uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pewnie przepyszne, mam słabość do kokosowych ciast :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger