Rafaello bez pieczenia :)



Witajcie :)) Dzisiaj ciacho, które zrobiłam na Święta. Szybkie bo bez pieczenia. Wystarczy jakieś 30 minut i gotowe. Smaczne bo budyń i kokos, ja takie smaki uwielbiam. Budyń można przygotować domowy, ja niestety nie miałam czasu i poszłam na łatwiznę :(. Moje wyszło troszkę za mało słodkie, nie wiem czy krakersy były za słone, czy co. Masa jak ją miksowałam w smaku była idealna, ale na drugi dzień ciasto nie było słodkie. Jakoś ta słodycz przez noc przeżarła się z solą. Jeśli chcecie więc słodziutkie to musicie dać więcej cukru. Mnie to smakowało :)) Zrobieniem zainspirowała mnie Natalia :))

Składniki na blaszkę 23x33 cm:
  • 3 opakowania krakersów solonych
  • 1,25 litra mleka
  • 3 budynie waniliowe lub kokosowe
  • 1 kostka masła (250 g)
  • 2 paczki wiórek kokosowych (400 g)
  • 3/4 szklanki cukru

Budynie gotujemy z dodatkiem cukru według przepisu na opakowaniu, po zagotowaniu odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. Jak budynie przestygną, do miski wrzucamy posiekane w kawałki masło ( najlepiej żeby było w temp. pokojowej),miksujemy na puszystą masę, dodajemy stopniowo budyń i wiórki kokosowe ( trochę zostawiamy do posypanie wierzchu ciasta). Jak masa będzie za mało słodka to można dosypać cukru. Na blaszkę wykładamy papier i na nim układamy pierwszą warstwę krakersów, na nie dajemy pierwszą część masy budyniowej ( grubość tak około 1,5 cm), na masę wykładamy krakersy i znowu masę. U mnie wyszło 4 warstwy krakersów. Więc tak musimy podzielić masę. Na ostatnią wierzchnią warstwę masy zostawiamy mało, żeby tylko rozsmarować i żeby nam się kokos trzymał po posypaniu ciasta. Ciasto wkładamy do lodówki. Powinno się na całą noc, ale ja specjalnie dałam o jeden budyń więcej, żeby wystarczyło w lodówce kilka godzin :))



11 komentarzy:

  1. Ale mnie kusisz z samego rana;) Uwielbiam rafaello:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ,dużo kokosu proszęęęę!.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja robię na herbatnikach.. mniam!
    Uwielbiam to ciacho.. mogłabym jeść go kilogramami <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez pieczenia to coś dla mnie, lubię takie proste desery :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny deser. Bez pieczenia to dodatkowy atut dla tego pysznego ciasta. Pięknie wygląda. Zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moje ukochane ciacho:D ja robię na herbatnikach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w trakcie robienia,bo nie mogłam sie powstrzymać i musze spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. na jakie wymiary blaszki są te proporcje?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie zauważyłem! Sorki 23x33 :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger