Ciasto Kubanka :)



Hej :) Brrr zimno dziś. Na rozgrzewkę przepis na pyszne ciasto - Kubanka :) Jestem wzrokowcem, o czym już nie raz pisałam i jak tylko coś mi wpadnie w oko (kulinarnie oczywiście) to to robię. Tak było z tym ciastem. Zobaczyłam i zrobiłam. Jest pyszne, nie za słodkie i łatwe w zrobieniu. Na dole biszkopt kakaowy, potem masa budyniowa z nutellą, ciastka, powidło śliwkowe, ciastka i delikatna pianka :) Polecam :)) Blaszka 24x34 cm

Inspiracja: tutaj

Składniki na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 70 gram cukru
  • ok. 130 gram mąki pszennej
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubijamy na sztywno, dodajemy do nich cukier . Jak masa będzie sztywna i błyszcząca, dodajemy po jednym żółtku. Mąkę mieszamy z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodajemy do reszty i delikatnie mieszamy. Pieczemy w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w 160 stopniach około 40 minut do tzw. "suchego patyczka". Biszkopt studzimy.

Składniki masa z nutellą:
  • 200 g masła w temp. pokojowej
  • 2 łyżki nutelli
  • 2 żółtka
  • 2 szklanki mleka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3łyżki cukru

Żółtka, cukier i obie mąki miksujemy z jedną szklanką mleka. Resztę mleka musimy zagotować. Na gotujące się mleko wlewamy przygotowaną masę. Zagotowujemy, ciągle mieszając. Po ugotowaniu budyń studzimy.
Jak nam przestygnie w misce ucieramy masło na biały puch, cały czas miksując dodajemy stopniowo budyń i na końcu nutellę. 

Dodatkowo:
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 śmietan - fixy
  • 1/2 słoiczka powideł śliwkowych
  • herbatniki typu petitki około 32 sztuki
  • 1/2 szklanki naparu kawy
  • 2-3 łyżki amaretto

Do nasączenia biszkoptu przygotowujemy kawę z dodatkiem rumu. Nasączmy tak przygotowanym płynem. Dajemy na niego masę z dodatkiem nutelli, na nią układamy ciastka, na ciastka dajemy powidło śliwkowe i na powidło znowu partię ciastek.

Ubijamy śmietanę:  Śmietanę kremówkę ubijamy, dodajemy do niej 2 łyżki cukru pudru i śmietan - fixy. Wykładamy na ciastka. Ciasto wkładamy do lodówki - najlepiej na całą noc. Przed podaniem posypujemy startą czekoladą :)


19 komentarzy:

  1. Takie ciasto przydałoby mi się teraz do kawy.... Oj, bardzo. Piękne, równiutkie porcje.
    Świetne zdjęcia i ... rzuciła mi się w oczy śliczna łyżeczka z talerzykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To teraz tylko kawka i maluśki KAWAŁ pysznej Kubanki... i można się rozpłynąć! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie się prezentuje to ciacho!:) ja częściej robię tarty niż przekładańce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bomba to ciasto, będę musiała spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudownie i już wiem, że będzie mi smakować (bo warstwowe i z nutellą) :))

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też zimno, szaro i pada:( Takie ciacho to nektar dla duszy, pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuszące to ciasto:) choć oko nacieszę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę kawałeczek tego pysznego ciasta :-) mniam :-) ja siedzę z kubkiem gorącej kawy tak zimno mi się jakoś zrobiło, czyżby jesień już się czaiła za rogiem ? Przepis zapisuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja poproszę moją porcję. Nie będę się silić i Ci słodzić bo wszystko już zostało napisane. :) REWELKA!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydałaby mi się taka kubanka. Biorę kawałek i zmykam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda super:) Bardzo ładny talerzyk:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale ono wspaniale wygląda :D Super! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie ciasta:) Są bardzo smacznie i świetnie się prezentują na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja, ciasto wygląda świetnie, smak na pewno też pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda fenomenalnie! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie prezentuje się to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten przepis jest na jaką blaszkę chodzi mi o wymiary?

    OdpowiedzUsuń
  18. Wymiary zawsze podaję w tekście na początku. 24X34 cm

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie piekę spód z Twojego przepisu. Jutro reszta i wiozę do... Rzeszowa :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger