Delicja makowa z żurawiną i pysznym musem kawowym :)


Witajcie :)) Dzisiaj przepis na pyszne ciacho :) Spód biszkopt z makiem, potem żurawina taka ze słoiczka i na to lekki mus ze śmietany kremówki, serka mascarpone i dodatkiem kawy. Całość łączy się idealnie. Ja na wierzch nie dawałam polewy czekoladowej, tylko po prostu starłam gorzką czekoladę na tarce. Blaszka 23x33 Polecam :) Miłego dnia :))

Inspiracja: tutaj

Składniki na ciasto:
  • 5 jajek
  • 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki maku (suchy z torebki)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka kropelek aromatu migdałowego

Dodatkowo:
  • sok z 1 cytryny + 3 łyżki wody
  • do przełożenia: żurawina w słoiczku
  • żurawina
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno z dodatkiem soli. Do ubitych dodawać cukier i po jednym żółtku. Na koniec dajemy obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, oraz wsypujemy mak i dokładnie mieszamy. Przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu ciasto ostudzić. Nasączyć sokiem wyciśniętym z cytryny wymieszanym z wodą. Po nasączeniu na ciasto rozsmarować żurawinę ze słoiczka, ja dodatkowo pokroiłam żurawinę i posypałam nią tą ze słoiczka ( żeby było więcej żurawiny, bo nie robiłam polewy, po której miała być posypana).

Składniki na mus:
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • 4 łyżki wrzątku
  • 1 łyżka żelatyny
  • 250 g serka mascarpone
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżki likieru amaretto

Do rondelka wsypać kawę i zalać ją wrzątkiem. Wystudzić. Do wystudzonej kawy wsypać łyżkę żelatyny i dokładnie wymieszać. Odstawić aż żelatyna nam napęcznieje. Wtedy rondelek znowu postawić na chwilkę na ogniu i podgrzewać (żelatyna ma się nam tylko rozpuścić, nie zagotować). Wymieszać, przestudzić i dodać likier amaretto. Śmietanę ubić, dodać serek mascarpone, cukier puder i rozpuszczoną żelatynę z kawą. Dokładnie wymieszać. Wykładać na żurawinę. Wstawić do lodówki, żeby mus ładnie nam stężał.Przed podaniem zetrzeć gorzką czekoladę i posypać nią wierzch ciasta.




12 komentarzy:

  1. Prześlicznie prezentuje się ta delicja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :) a jeszcze kawowe :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda tak delikatnie!:) Mus kawowy mówi też sam za siebie, połączenie z żurawiną to na pewno smakowity pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne to musiało być, połączenie żurawiny i kawy jest zaskakująco pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie ciasta..biszkopt z dodatkiem masy z mascarpone....to moje smaki, do tego wygląda bardzo smacznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pyszności, no i to połączenie smaków! Zabieram ten kawałek z talerzyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kawał pysznego ciacha! Świetnie skomponowane smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow ,pokusa nie do odparcia.

    OdpowiedzUsuń
  9. noo, Betinko Ty moja! Cóż ja mam Ci napisać, żeby nie zabrzmiało banalnie...? Piękne ciasta robisz, masz rękę, co pewnie powtarzałam już nie raz, no bo masz...chciałabym móc tak sobie z lekkością je piec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu kwestia wprawy ;) Jeszcze dużo nauki przede mną, bo raz mi coś wyjdzie, a kolejnym nie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger