Ciasto z sokiem kubuś 2



Ciasto ja już pisałam bardzo posmakowało mojemu synkowi i nam również, więc zrobiłam go po raz kolejny i na pewno nie ostatni :)) Tym razem użyłam soku z dodatkiem truskawki, galaretki również truskawkowe i na wierzch dołożyłam delicje:). Wyszło pyszniutkie ciacho :)) Do masy ze śmietaną kremówką dałam troszkę więcej galaretki ( podzieliłam galaretkę, która dawałam na wierzch). Masa wyszła troszkę bardziej sztywna i o to mi chodziło, bo poprzednio troszkę według mnie była za rzadka. Blaszka 24x39.

Składniki na biszkopt:
  • 3 jajka 
  • 3/4 szkl cukru
  • 1 łyżeczka octu
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl mąki ziemniaczanej

    Białka ubić na sztywno, dodać cukier i ocet. Następnie po jednym żółtku i mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Przelać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 180 stopni około 25-30 minut.

    Składniki na masę kubusiową:
  • 1 litr soku truskawka - banan
  • 3 budynie waniliowe bez cukru
  • 4 łyżki cukru
  • 200 g masła
     
  • Z litra soku odlałam szklankę w której rozpuściłam 3 budynie i dodałam cukier. Resztę soku zagotować , wlać rozrobione budynie i gotować tak jak tradycyjny budyń. Dokładnie mieszać, żeby nie zrobiły się grudki. Ugotowany odstawić do wystudzenia. Jak ostygnie, utrzeć masło i do utartego dawać partami budyń kubusiowy. Masę wykładamy na ostudzony biszkopt i wstawiamy do lodówki, żeby masa ładnie stężała.


    Składniki na masę śmietanową:

  • 350ml śmietany kremówki 30%
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 400g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 galaretka truskawkowa
 
dodatkowo:
  • 2 galaretki truskawkowe na wierzch ciasta 
  • delicje truskawkowe

    Galaretkę rozpuszczamy w 250 ml wrzątku i odstawiamy do wystudzenia. Ja od razu przygotowałam sobie też galaretki do wylania na wierzch placka. Rozpuściłam w 500 ml wrzątku i odstawiłam do wystudzenia. Śmietanę ubijamy na sztywno, do ubitej dodajemy cukier i partiami serek homogenizowany. Na samym końcu dodajemy wystudzoną i tężejącą galaretkę ( ja dałam jeszcze troszkę z porcji, która była przeznaczona na polanie wierzchu placka) Dokładnie mieszamy. Masę wykładamy na masę kubusiową i wstawiamy na chwilę do lodówki. Układamy delicje i na nie tężejące 2 galaretki truskawkowe. 

    Ciasto jest wysokie i bardzo cenna okazała się rada koleżanki, żeby brzegi podnieść grubą folią aluminiową. Ja tak zrobiłam. Uczyniłam to na początku przed nałożeniem na biszkopt masy kubusiowej :))


22 komentarze:

  1. Idealnie wygląda,mniamm,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym kiedyś je zrobić, i żeby też mi wyszło takie równiutkie:) A jako ciekawska drugiego planu powiem, że śliczne te filiżanko-kubeczki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)) Dostałam kiedyś w prezencie :) Też mi się strasznie podobają :)

      Usuń
  3. Super przekładaniec:) chodzi za mną to ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne ciasto! Ja też robiłam Kubusia na niedzielę, ale trochę inaczej. Dzieci go uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beti w wersji różowo - czerwonej to u nas Fiona :)) w każdym razie ciasto wygląda rewelacyjnie! wręcz idealne :))) piękne wyszło, dlatego też życzę kolejnych równie idealnych wypieków :)
    Ślę pozdrowionka :)
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he no to fajna nazwa Fiona :)) pierwszy raz słyszę, ale pasuje :)))

      Usuń
  6. o takim cieście jeszcze nie słyszałam:) wygląda cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poproszę od razu kawałek:) Wygląda pysznie:) I równe jak z cukierni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. matkooo, Beti, one jest takie równe, idealne, moje pewnie wyszłoby koślawe ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Urzeka mnie ta perfekcja! I uwielbiam ciasta - pianki. Tylko słabo mi wychodzą, muszę spróbować Twojego. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne ciacho:) ja jedynie delicje bym pominęła, bo nie lubię:P

    OdpowiedzUsuń
  11. ja do masy kubusiowej nie dodaję margarny/masła,gorący budyń wylewam bezpośrednio na biszkopt.

    OdpowiedzUsuń
  12. znam pod nazwą Shrek tylko inna wariacja kolorowa:D
    Ale ukroiłaś równe kawałki, jak od linijki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie się prezentuje, nie robiłam jeszcze, ale się przymierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy przepis! I jakie równiutkie kawałki! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. które będzie lepsze z pomarańczową galaretką czy truskawkową ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger