środa, 27 marca 2013

Urodzinki i sernik biskupi :)



Dziś mam urodzinki, które to zachowam dla siebie :)) i zamiast wpisu z tortem u mnie z sernikiem biskupim. Kolejny prze smaczny sernik, który moja mam dostała od koleżanek z pracy. Ser jest niesamowicie soczysty i mięciutki. Mój mąż fanem serników nie jest, ale ten wybitnie mu smakował :) Wymiary blaszki 33x35.

Składniki ciasto:
  • 30 dkg maki pszennej
  • 10 dkg margaryny
  • 1 łyżka smalcu
  • 2 żółtka
  • 1 całe jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 10 dkg cukru pudru

Żółtka i jajko utrzeć z cukrem pudrem, margaryną i smalcem. Następnie dodajemy make wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ciasto przekładamy do blaszki.

Składniki ser:
  • 1,30 kg sera białego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 szklanki cukru
  • 1 szklanka śmietany 30 %
  • 4 żółtka
  • 2 całe jajka
  • 2 budynie śmietankowe
  • 1 łyżka maki ziemniaczanej

Ser mielimy. Jajka i żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy budynie, mąkę ziemniaczaną, śmietanę i olej. Masę serową wykładamy na ciasto.

Pianka orzechowa:
  • 10 dkg mielonych orzechów
  • 1 szklanka siekanych orzechów
  • 5 łyżek cukru
  • 6 białek
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka bułki tartej

Białka ubić na sztywno, dodać cukier. Na końcu dodajemy orzechy mielone i siekane, mąkę pszenną i bułkę tartą.Piankę wykładamy na ser. Całość pieczemy w temp. 200 stopni około 45-50 minut. Na wierzch polewa :)


20 komentarzy:

  1. moja mama jest wielką fanką serników, ja trochę mniej, głównie na zimno preferuję:)
    Ps. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez wolę na zimno, ale takim też nie pogardzę :) Dzięki za życzenia :)

      Usuń
  2. Wszystkiego naj...... Sernik zrobię na święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za życzenia :)Mam nadzieję, że będzie smakował :)

      Usuń
    2. Nie wiem tylko czy śmietankę ubijamy , czy wlewam taką prosto z kartonika?

      Usuń
    3. Ja z mamą wlewałyśmy, ale można tez ubić :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy przepis na nową odsłonę sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik biskupi... ciekawa nazwa:-) Skoro masz urodziny, to skusze się na kawałek na spróbowanie, wraz z najlepszymi życzeniami wielu kulinarnych sukcesów i... ekscesów!^^

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo smakowicie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego! :) a serniczek wygląda ślicznie, w sam raz do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Betinaaa, najlepszego!!! no i chwalimy się 18-tką;));*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Oluś, no a jak pewnie, że 18-tką he he ;)))

      Usuń
  8. spóźnione, ale sto lat!:)
    A serniczek 1sza klasa, taki wysoki, serowy-mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja serniki uwielbiam, więc zakochałabym się od pierwszego kęsa :)
    Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...