Orzechowa szarlotka z budyniową pianką

 


Dzień dobry :-) U mnie ostatnio coś familia ma ciągle ochotę na szarlotki. Tym razem zrobiliśmy taką z ciastem orzechowym i ulubioną budyniową pianką. Szarlotka jak zwykle zniknęła szybciutko. Polecam i miłego weekendu Wam życzę. 

Składniki na ciasto orzechowe:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła lub margaryny
  • 5 jajek
  • 70 g orzechów włoskich
  • 2 - 3 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany

Budyniowa pianka:
  • 5 białek
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 400 g gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 budynie waniliowe po 40 g każdy (bez cukru)

Dodatkowo:
  • ok. 2 kg jabłek
  • cynamon

Ciasto:
1. Na blat przesiewamy mąkę, dodajemy cukier puder, proszek do pieczeni i zmielone orzechy. Mieszamy.
2. Dodajemy zimne pokrojone masło i siekamy nożem. Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka dodajemy do ciasta plus śmietanę. Wyrabiamy gładkie ciasto.
3. Ciasto dzielimy na dwie części (70/30). Mniejszą część owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki.
4. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i na tarce o dużych oczkach ścieramy ciasto. Blaszkę z ciastem wkładamy do lodówki.

Jabłka:
Jabłka obieramy, ścieramy na tarce o grubych oczkach, odciskamy sok i wykładamy na ciasto, posypujemy cynamonem.

Budyniowa pianka:
Białka ubijamy ze szczyptą soli, jak piana będzie sztywna, dodajemy stopniowo cukier, cały czas miksujemy.

Jak cukier się rozpuści a białka będą szkliste to dodajemy śmietaną, którą mieszamy z proszkiem budyniowym.

Tak przygotowaną piankę wykładamy na jabłka. Na piankę ścieramy na tarce drugą część ciasta.

Ciasto pieczemy w 180 stopniach około 50 - 60 minut. Możemy podawać ciepłe np. z gałką lodów.

Smacznego :-)






9 komentarzy:

  1. Pysznie prezentuje się to ciasto :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta budyniowa pianka do mnie przemawia. Bedę musiała spróbowac zrobić te ciasto

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna szarlotka na weekend. :)
    Z orzechami jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne połaczenie jabłek i orzechów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Do mnie też przemawia;) Jak tylko przeczytałam "orzechowa szarlotka", to już pomyślałam, że muszę ją spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do mnie też przemawia;) Jak tylko przeczytałam "orzechowa szarlotka", to już pomyślałam, że muszę ją spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger