"Nie mogę trzymam dziecko" Ksenia Potępa

 


Tą książkę czyta się jak dobrą komedię :-) Autorka twierdzi, że nie da się być rodzicem idealnym i powinniśmy się z tym pogodzić. Jeśli się z tym pogodzimy to możemy być naprawdę niezłymi rodzicami. Wpłynie to dobrze nie tylko na naszą psychikę, ale też na dzieci i całą rodzinę. 

Autorka pokazuje, że rodzicielstwo łatwe nie jest, a te słodkie zdjęcia w internecie to tylko wystudiowane i polukrowane medialne kadry. Jest za to czasem zabawne i jeśli do wszystkiego podejdziemy z odpowiednim nastawieniem to jakoś to wszystko przetrwamy. 

Lektura rozpoczyna się od schematu dziecka, potem poczytamy o wyjściu bez dziecka, zabawkach, kupach, nauce spaniu w swoim łóżeczku, ząbkowaniu, zachowaniu rodziców, jedzeniu i o paradoksach. Poznamy kłopoty z ubieraniem, śmieszne słowa, dowiemy się jakie są granice naszej cierpliwości i inne ciekawe tematy z którymi mamy do czynienia na co dzień. Podczas lektury stwierdzamy, że nie tylko my tak mamy, tylko są rodzice, którzy mają podobnie. 





Powiem Wam, że podczas czytania tej książki znajdywałam wiele scenek, które zdarzyły się też u mnie. Fajnie jest przeczytać, że nie tylko my tak mieliśmy, ale inni też przez to przechodzą. Dzięki tej pozycji spojrzycie na wiele spraw z odpowiedniej perspektywy. Na pewno nie raz się pośmiejecie i po prostu odstresujecie. Książka jest świetnie wydana, więc będzie idealnym prezentem dla młodych rodziców. W środku znajdziemy też zabawne i cudne ilustracje autorki Kseni Potępy. Całość lekko napisana, tekstu jest mało, czyta się błyskawicznie, ciągle przytakując autorce. Ja mimo tego, iż mam już większe dzieci z wielką przyjemnością przeczytałam książkę i powiem, że u mnie też tak było, szkoda, że takiej książki nie było jak byłam młodą mamą, bo do wielu rzeczy podeszłabym inaczej. Nigdy też nie chciałam być rodzicem idealnym, chciałam być dobrym rodzicem i mam nadzieję, że takim jestem :-) 




Tytuł: "Nie mogę trzymam dziecko "
Autor: Ksenia Potępa 
Okładka: twarda
Stron: 240
Cena okładkowa: 44,99 zł
Wydawnictwo: Znak

3 komentarze:

  1. Ciekawa propozycja, pewnie tak samo jak Ty odnalazł abym wiele sytuacji ze swojego rodzicielstwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedys się skuszę ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcesz wybrać dla swojego dziecka pieluszki, które łączą wygodę, bezpieczeństwo i świadomość ekologiczną? Pieluszki bambusowe spełniają wszystkie te kryteria. Wykonane z miękkiego i przyjaznego dla skóry materiału bambusowego, te pieluszki są oddychające i chłonne, co zapewnia komfort dla niemowlaka przez cały dzień. Ponadto, bambus jest naturalnie hypoalergiczny i antybakteryjny, co sprawia, że pieluszki bambusowe są idealne dla dzieci o wrażliwej skórze. Przez wybieranie pieluszek bambusowych, możesz również przyczynić się do ochrony środowiska, ponieważ bambus jest ekologicznie odnawialnym surowcem. Zainwestuj w pieluszki bambusowe i ciesz się spokojem i zadowoleniem z wyboru dla swojego maluszka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger