"Zbawiciel" Leszek Herman

 

"Zbawiciel" Leszka Hermana, to moje pierwsze spotkanie z twórczością autora. Słyszałam o jego książkach wiele dobrego i dlatego zdecydowałam się na tą opowieść. Skusiły mnie też odpowiedzi na pytanie jakie możemy tutaj znaleźć. Co łączy Leonarda Da Vinci z atakami bombowymi w Szczecinie? 
Jakie sekrety skrywają miejskie piwnice? Kim jest i czego chce tajemniczy terrorysta podpisujący się jako Heiland der Welt?

Łasztownia - wielka wyspa położona naprzeciwko Starego Miasta w Szczecinie. Rozpoczynają się tam prace przy odbudowie zniszczonych w czasie wojny renesansowych spichlerzy. Wszystko idzie zgodnie z planem do momentu, aż pracownicy natrafiają na zabetonowane piwnice. Na tym nie koniec, za kilka dni w katedrze podczas koncertu dochodzi do dziwnego wydarzenia. Ładunek, który przymocowany jest pod sklepieniem rozrywa torbę, która została tam umieszczona. Okazuje się, że jest ona pełna kolorowych płatków kwiatów. To wydarzenie zostaje przez media odebrane jako żart, ale kilka dni później otrzymują one e-mail z groźbami i szyfrem. Pod listem widnieje podpis: Heiland der Welt. Do akcji wraz ze swoim kolegą z pracy wkracza Paulina. Oboje przeprowadzają własne  śledztwo. Okazuje się, ze wszystkie dotychczasowe wydarzenia nie są przypadkowe. Policji nie udaje się złamać szyfru który sprawca pozostawił na małych karteczkach. Paulina jak się okazuje oprócz tego, że jest reporterką umie też łamać szyfry i to dzięki niej trafiają na trop kolejnego zamachu...

"Zbawiciel" to książka wielowątkowa. Mamy tutaj dużo opisów historycznych, wiele postaci i podczas lektury musimy się mocno skupić, żeby wszystko ogarnąć. Postacie są super skonstruowane, całość bardzo ciekawa. Czyta się szybko i zaciekawieniem. Akcja jest od samego początku. Znajdziemy tutaj też wiele wątków pobocznych, które tak mieszają nam w głowie, że sami zaczynamy tworzyć swoje teorie. Zastanawiałam się jak te wszystkie wątki ze sobą połączyć. Na pewno nie ma tu czasu na jakąkolwiek nudę. Cała historia to połączenie sensacji z kryminałem i tłem historycznym. Jeśli szukacie czegoś ciekawego, nietuzinkowego, lekkiego to ta książka taka jest. Polecam :-)


Tytuł: "Zbawiciel"
Autor:  Leszek Herman
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Stron: 608
Cena okładkowa: 49,90 zł
Wydawnictwo: Muza

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger