"Nowa Jadłonomia. Roślinne przepisy z całego świata" Marta Dymek



Nie jesteśmy wegetarianami ani weganami. Czasem jemy mięso, ale codziennie nie da się go jeść, nawet nie dałabym rady, więc wtedy robię coś innego. Czasem dania mączne, które lubią dzieci, czasem też warzywne. Wtedy też szukam czegoś ciekawego, co też i dzieciaki z chęcią by zjadły. Jak trafiła do mnie Jadłonomia, to dość dużo czasu zajęło mi jej przejrzenie, bo niektóre dania są naprawdę ciekawe. Teraz w księgarniach znajdziemy już nową książkę Marty Dymek "Nowa Jadłonomia"

W książce znajdziemy przepisy na śniadania, małe dania, zupy, duże dania, desery, napoje i przepisy podstawowe. Na początku wita nas czekoladowa gryczanka, która bardzo mnie zaciekawiła, mamy buraczaną granolę, wietnamskie naleśniki bezglutenowe, przechodzimy dalej i mamy małe dania, gdzie wita nas tatar z suszonych pomidorów, fasolkę szparagową z kokosem, tajską sałatkę z kalarepy i wiele innych dań. Jeśli chodzi o zupy to wpadła mi w oko hiszpańska z ciecierzycą, krem z batatów z romesco i meksykańska zupa kukurydziana. Na obiad możemy zaserwować lasagne z selera, grzybowy strogonow, czy naleśniki kmichi. Na deser mamy włoskie ciasto cukiniowe, magiczny mus czekoladowy i inne ciekawe desery oraz napoje.



Autorka wykorzystała polskie, sezonowe warzywa i przedstawiła je w całkiem nowej odsłonie. Przepisy nie są skomplikowane, natomiast niektóre składniki są bardziej wyszukane i możemy mieć problem z ich znalezieniem lub ceną, ale autorka podaje oczywiście zamienniki. Przepisy są ciekawe, na pewno wiele do wypróbowania. Książka pięknie wydana, oczywiście brawa dla Wydawnictwa Marginesy :-) Na pewno każdy, kto poszukuje ciekawych inspiracji na warzywne dania, to tutaj znajdzie wiele. Będzie też fajnym prezentem :-) Polecam :-)




Tytuł: "Nowa Jadłonomia. Roślinne przepisy z całego świata"
Autor: Marta Dymek
Okładka: twarda
Stron: 288
Cena okładkowa: 69,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy

6 komentarzy:

  1. Muszę się za nią rozejrzeć, bo staram się jeść wegańsko (nie mogę jeść nabiału, jedzenie mięsa też mi nie słuzy) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że wiele ciekawych przepisów zawiera ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym dostać taką książkę jako prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz jest Jadłonomia po polsku :) Znasz?
    Ta podobno ma błędy w korekcie - nie podany czas pieczenia przy cieście dyniowym i jeszcze coś :)
    To nie jest wersja mini? co będziesz z niej gotować? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. taka pozycja by mi się przydała ;D jak już pewnie wiesz, jestem totalnie zielona w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wegetarianka, zatem ta pozycja to zdecydowanie coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger