Keks - pyszny



Dzień dobry :-) Nie wiem jak Wy, ale ja nie wyobrażam sobie Świąt bez keksa. Niby nic takiego, ale ja uwielbiam za tą dużą ilość bakalii :-) Tym razem przepis szybki, prosty i bardzo smaczny :-) Do środka oprócz suszonych owoców dodałam czarną porzeczkę od Helio :-) Pasuje idealnie :-) Miłego dnia :-)

Blaszka: 11x30 cm

Składniki:

  • 250 g masła (miękkiego)
  • 500 g mąki + czubata łyżka
  • około 500 g bakalii (u mnie suszone owoce i czarna porzeczka od Helio)
  • 4 jajka L
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki mleka 2%


1. Suszone owoce kroimy na małe kawałki i razem z czarną porzeczką wrzucamy do miski, dodajemy łyżkę mąki i mieszamy.
2. Miękkie masła ubijamy z cukrem na puszystą masę, następnie dodajemy po jednym jajku, cały czas miksując. Masa będzie wyglądała jak zważona, ale tak ma być, jak dodamy mąkę wszystko wróci do normy. 
3. Teraz dodajemy mleko. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i partiami dodajemy do ciasta. Na samym końcu dodajemy nasze bakalie. Wszystko mieszamy drewnianą łyżką.
4. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy ciasto. Pieczemy w 180 stopniach około 70 minut. Ciasto musi się nam ładnie zarumienić. Czy upieczone sprawdzamy patyczkiem. Studzimy, przed podaniem możemy posypać cukrem pudrem, zrobić lukier lub polać polewą czekoladową :-) Smacznego :-)





12 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger