"Kryształowi" Joanna Opiat - Bojarska



Z recenzją przed premierą książki po prostu nie zdążyłam, miała być wczoraj, ale taki mi dzień jakoś zleciał, że zanim się obejrzałam było po nim. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, ale na pewno nie ostatnie, bo książka jest świetna. Cały czas coś się w niej dzieje, nie ma tu ani chwili nudy. Już nie mogę się doczekać kolejnej części. 

Książka o policjantach, tych złych, skorumpowanych. "Kryształowi" to wszyscy funkcjonariusze Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Antyterroryści. Dbają oni o dobre imię policji i zajmują się sprawami, które funkcjonariuszy dotyczą. Niestety nie są uczciwi w tym co robią, są przekupni, dbają o swoje interesy, mają powiązania z gangsterami, często nadużywają swojej władzy, często donoszą na swoich kolegów. Różnie radzą sobie z problemami, bo oprócz pracy są jeszcze te codziennie, kredyt, dzieci, narzekająca żona, dlatego też tak rożnie sobie z tym radzą. Do jednostki dołącza Paweł Dobrogowski i jako tzw. "Świeża krew" zostaje przydzielony do grupy antyterrorystycznej i musi udowodnić jednemu z kolegów udział w narkogrupie. Zadanie jest bardzo ciężkie ale chłopak nie cofnie się przed niczym. Czy wywiąże się z zadania ? Czy może zostanie zdemaskowany?

"Kryształowi. Świeża krew" to książka, którą przeczytałam za pierwszym podejściem. Nie da się jej odłożyć na później, cały czas coś się w niej dzieje, jest brutalna i bardzo dynamiczna. Jest też bardzo realna, bo wiele wydarzeń miało miejsce w realnym świecie. Autorka pokazuje jak w świecie prawa jest trudno o prawo, pokazuje też powiązania funkcjonariuszy z gangsterami, ich powiązania ze sprawami, które powinny przez nich być zwalczane, a jest inaczej. Nie ma tu miejsca na litość, jest za to dobitnie ukazany obraz który jest straszny. Często mężczyźni, bo tu o nich mowa, nie radzą sobie ze swoją psychiką z problemami, często przez to uciekają do różnych używek typu narkotyki, alkohol, czy brutalny seks. Temat pracy policji został przez autorkę bardzo dobrze zgłębiony i przeniesiony na papier, świetnie przez to opisałam wszystkie procedury, akcje i rewelacyjnie wykreowała bohaterów. Jeśli lubicie książki dynamiczne, pełne akcji, takie od których się nie oderwiecie i będziecie je czytać z wypiekami na twarzy, która trochę Was przerazi realnością to polecam. Ja na pewno przeczytam kolejne części z serii "Kryształowi" i inne książki autorki, bo trafia ona u mnie na listę ulubionych :-)


Tytuł: ""Kryształowi. Świeża krew"
Autor: Joanna Opiat - Bojarska
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Stron: 416
Wydawnictwo: Muza

10 komentarzy:

  1. Zapowiada się super- dopisuje do swojej list Must Raed :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mojego męża... wpadnę pożyczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie przeczytam tą książkę :) Interesująco się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie i coś czuję, że szybko bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro nie mogłaś odłożyć książki na później, to dobry znak. Chętnie ją poznam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ksiązka jest dosyć gruba, na długie wieczory jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię "książki dynamiczne, pełne akcji, takie od których się nie oderwiecie i będziecie je czytać z wypiekami na twarzy...", więc chętnie sięgnę po tę pozycję literacką. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja teraz skończyłam Syberię Brałkowskiego. Lubię książki w jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym bardziej muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger