Ogórki w zalewie z miodem



Dzień dobry :-) Jak tam pogoda u Was? W Rzeszowie pada niestety, zimno nie jest, ale jak mokro to nie przyjemnie trochę. Deszcz potrzebny i to bardzo, to niech popada trochę i niech wraca słoneczko :-)
U mnie dziś przepis na ogórki z miodem. Robiliśmy w sobotę dwa rodzaje, jeszcze muszę zrobić dwa i ogórki na ten rok zakończone, chyba że znajdę jakiś ciekawy przepis to zobaczymy :-) Te polecam, jadłam. Siostra dała nam słoik na spróbowanie, dla mnie pyszne są. Bardziej na słodko, takie delikatne :-) Polecam i miłego poniedziałku życzę :-)

Składniki:

  • około 6-7 kg ogórków (takich większych)
  • 1-2 czerwone papryki
  • 3 cebule
  • po 5 ziarenek pieprzu i ziela angielskiego
  • można dać ziarenka kopru


Zalewa:

  • 12 szklanek wody
  • 2 szklanki octu 10%
  • 4 łyżki miodu prawdziwego u mnie wielokwiatowy
  • 40 dkg curku
  • 5 dkg soli


1. Składniki na zalewę dać do dużego garnka, zagotować. Przestudzić.
2. Słoiki wymyć, wyparzyć, osuszyć. Ogórki pokroić w ćwiartki, paprykę w paseczki, cebulę w piórka. 
3. Do każdego słoika na spód dajemy cebulę, ziarenka pieprzu i ziela angielskiego i układamy ogórki, a pomiędzy nimi po 2 - paseczki papryki. 
4. Tak przygotowane słoiki zalewamy przygotowaną wcześniej zalewą. Zakręcamy i pasteryzujemy 10 minut.

U mnie słoiki około 700 ml i wyszło 14 sztuk




10 komentarzy:

  1. Zdecydowanie coś dla mnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm takie domowe ogóreczki najlepsze :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, u mnie zawsze tradycyjne i w sumie ciężko mi sobie wyobrazić smak przy takiej zalewie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam już ogóreczki z kurkumą ,z musztardą ale z miodem nie.Musze wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  5. co może być przyczyną, że ogórki wykipiały. Zastanawiam się gdzie je trzymać czy temperatura w domu nie jest za wysoka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyczyną mogły być ogórki.Ja kilka razy kupiłam już ogórki, które prawdopodobnie miały w sobie dużo chemii i właśnie tak mi się stało. My ogórki zawsze trzymamy w piwnicy, albo w chłodniejszym miejscu. W domu jest według mnie za ciepło. Po zrobieniu ogórków kilka dni zostawiam je w domu, potem zanoszę do piwnicy.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger