Dyniowe rogaliki drożdżowe z marmoladą

 


Dzień dobry :-) Jakiś czas temu pisałam Wam o puree z dyni, które możemy zamrozić i używać do różnych wypieków. Ja tym razem użyłam do rogalików, które wyszły tak pyszne, że jeden dzień i nie było ani jednego. Przepis na pewno będziemy powtarzać, bo jest super. Dynię możemy jeszcze kupić świeżą więc wystarczy ją upiec i możemy zrobić ze świeżym puree. Moich rogalików wyszło około 50 szt, ale ja robię takie mniejsze, jakoś bardziej takie wolimy. Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki: 
  • 500 g mąki pszennej
  • 7 g suchych drożdży
  • 3 kopiate łyżki puree z dyni
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mleka
  • 70 g masła
  • 1 cukier waniliowy

Dodatkowo:
  • marmolada lub krem czekoladowy
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka

1. Mleko podgrzewamy razem z masłem.
2. Do misy miksera przesiewamy mąkę, dodajemy drożdże, cukier, sól i mieszamy. 
3. Następnie dodajemy jajko + żółtko, wlewamy letnie mleko z masłem i wyrabiamy ciasto. Ja robotem wyrabiam jakieś 8 - 10 minut.
4. Ciasto nakrywamy ściereczką i dostawiamy na 1 godzinę do wyrośnięcia.
5. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 3 - 4 części w zależności od tego jakiej wielkości rogaliki będziemy robić. 
6. Każdą część musimy rozwałkować na około 5 mm. Koło dzielimy najpierw na cztery części, następnie te cztery jeszcze na kolejne cztery. 
7. Na szerszą część nakładamy łyżeczką marmoladę lub krem i zawijamy rogaliki. Odkładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia na około 20 minut, żeby wyrosły. 
8. W miseczce mieszamy jajko z mlekiem i przed samym włożeniem do piekarnika smarujemy rogaliki. 
9. Pieczemy w 180 stopniach około 12 - 15 minut w zależności od tego jak mocny mamy piekarnik. Studzimy.

Smacznego :-)






8 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger