Ciasto z bezą orzechową

 

Dzień dobry :-) To ciasto powstało tak spontanicznie. Naskładało mi się białek i musiałam je wykorzystać. Dzieci lubią coś z dodatkiem kajmaku, więc połączyłam jedno z drugim. Z białek i orzechów zrobiłam bezę, do tego maja z serka mascarpone z dodatkiem kajmaku, ciasteczka typu petitki i dżem z czarnej porzeczki, żeby nie było tak słodko. Całość wyszła pyszna. Polecam i miłego piątku Wam życzę :-) 

Blaszka: 24 x 34 cm

Ciasto:

  • 7 jajek L
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • 140 g mąki typ 450
  • 50 g kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Beza:
  • 5 białek
  • 100 - 150 g posiekanych orzechów włoskich
  • 150 g cukru

Masa:
  • 150 ml śmietanki 30%
  • 500 g serka mascarpone
  • 200 g kajmaku

Dodatkowo:
  • słoiczek dżemu z czarnej porzeczki
  • ciasta typu petitki

Polewa:
  • 70 g czekolady gorzkiej
  • 1 łyżeczka masła
  • 50 ml śmietanki 30%

Ciasto:
1. Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy je na sztywną pianę. Następnie stopniowo dodajemy cukier. Miksujemy do momentu, aż się rozpuści. Wtedy dodajemy po jednym żółtku. Miksujemy do połączenia się składników.
2. Mąkę mieszamy razem z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodajemy stopniowo do masy. Miksujemy na najniższych obrotach lub jak kto woli mieszamy drewnianą łyżką. 
3. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, blaszkę wykładamy papierem do pieczenia przelewamy ciasto. Pieczemy około 30 - 35 minut do tzw. "suchego patyczka" o wyjęciu ciasto z blaszką zrzucamy z wysokości około 30 cm na podłogę. Odstawiamy do przestudzenia. Po ostudzeniu kroimy na dwa blaty.

Beza:
1. Białka ubijamy na sztywną pianę. Partiami dodajemy cukier i miksujemy do momentu aż masa zrobi się gęsta i lśniąca. 
2. Teraz dodajemy posiekane orzechy włoskie, mieszamy drewnianą łyżką i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Przekładamy bezę, wyrównujemy i pieczemy w temp. 180 stopni około 25 - 30 minut funkcja termoobieg. Po upieczeniu wyjmujemy i studzimy.

Masa:
Do misy miksera dajemy śmietankę i ubijamy, następnie dodajemy serek mascarpone i kajmak. Miksujemy do połączenia się składników.

Polewa:
W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z masłem i śmietanką. Studzimy.

Przełożenie ciasta:
blat ciasta - połowa masy kajmakowej - beza orzechowa - druga połowa masy - ciastka petitki - dżem z czarnej porzeczki - blat ciasta - polewa 

Ciasto wkładamy na kilka godzin do lodówki. Smacznego :-)






16 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się zrównoważenie słodyczy kwaskowatym dżemem - bez tego mogłoby być... no, krucho :D Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, to ciasto wygląda bardzo smakowicie. kocham bezy! Muszę kiedyś spóbować ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam podobne z bezą kokosową. Twoja wersja bardziej by mi przypadła do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię bezę i wszystko co z bezą jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beza to moja ulubiona słodkość. Takiego ciasta jeszcze nie robiłam, a wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja tu mam dietę. ;(
    A to tak apetycznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnism pycha, ale ja ostatnio ograniczam słodycze :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasta z kajmakiem również lubię, pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię bardzo takie przekładane ciacha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger