Gofry Churros



Dzień dobry :-) Dziś mam dla Was prawdziwy przysmak :-) Gofry churros, które są rewelacyjne. Przepis znalazłam tutaj (klik).  Gofry są lekkie i puszyste, smakują wyśmienicie. Po upieczeniu smarujemy je masłem i obtaczamy w cukrze wymieszanym z cynamonem. Do gofrów można przygotować sos czekoladowy. Ja robiłam bez, ale kolejnym razem już mam zapowiedziane, że gofry muszą być z sosem :-) Z podanego przepisu wychodzi około 9 gofrów na większej gofrownicy. Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki:

  • 2 szklanki maślanki
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli


Posypka:

  • 1/4 szklanki stopionego masła
  • 1/3 szklanki drobnego kryształu
  • 1 łyżka cynamonu


Sos:

  • 100 g czekolady (gorzka lub mleczna, może być pół na pół)
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki śmietanki 30%


1. Jajka miksujemy z maślanką i olejem. Dodajemy cukier, sól, mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem do pieczenia. Zmiksować do połączenia się składników. Nakryć ściereczką i odstawić na 30 minut.
2. W tym czasie przygotować posypkę - cukier mieszamy z cynamonem, masło roztapiamy.
3. Rozgrzać gofrownicę, smażyć gofry na złoty kolor.
4. Usmażone jeszcze ciepłe gofry za pomocą pędzelka smarujemy masłem i posypujemy posypką cynamonową.

Przygotować sos:
Mleko ze śmietanką podgrzewamy do zagotowania. Zdjąć z ognia i dodać połamaną czekoladę. Musimy teraz chwilę odczekać aż czekolada się rozpuści, mieszamy i gotowe. Do czekolady możemy dodać szczyptę cynamonu, chilli lub kardamonu. Możemy też zostawić bez dodatków. Smacznego :-)






27 komentarzy:

  1. będę musiała je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznie wyglądają. Mega grube. Muszę wypróbować takie gofry. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Muszę wziąć od rodziców moja gofrownicę i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Smacznie wyglądają, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow,dla mnie super,ale niegdy nie słyszałem o czymś takim

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znałam gofrów w takiej wersji

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ zrobiłaś mi smaka na gofry. Zdecydowanie przepis do wypróbowania!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pysznie :) muszę w końcu kupić gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobić dobre gofry to prawdziwa sztuka. Kiedyś próbowałam,ale nie wyszły za dobre. Wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo nigdy nie słyszałam o czymś takim ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. A można czymś maślankę zastąpić jakoś gorzej ja znoszę niż np. Jogurty .

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, a ja taka głodna akurat siedzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś nowego dla mnie a, że gofry bardzo lubimy, z przyjemnością przetestujemy przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam churros i uwielbiam gofry! Połączenie idealne 😁 bardzo chętnie wypróbuję ten przepis 😍

    OdpowiedzUsuń
  15. How good! I sign the recipe :)
    Hi, would you like to follow each other?
    fiftyshadesfashion.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmmm nigdy nie robiłam gofrów, muszę spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajny przepis! Churros i gofry baaaardzo lubimy, a Twoje połączenie to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W mojej gofrownicy żadne gofry nie wychodzą, a próbowałam już parę przepisów ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moc gofrownicy poniżej 1000W nie wykreuje chrupiacego gofra Kluczowy jest dobry sprzęt

      Usuń
  19. Wyglądają idealnie! Mam nadzieję, że uda mi się odtworzyć ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  20. Że też dopiero teraz zobaczyłam ten przepis. Po południu piekłam klasyczne gofry. Te zrobię następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger