Zupa cebulowa



Dzień dobry :-) Dziś mam dla Was przepis na pyszną zupę cebulową. Jeśli więc  chcecie dobie trochę popłakać podczas krojenia i gotowania to zachęcam ;-) Zupa wychodzi pyszna więc rekompensuje te wylane łzy ;-) U mnie miała być na dwa dni, ale mam w domu małych żarłoków i zniknęła od razu :-) Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki:

  • około 1 kg cebuli
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 1,5 litra bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 50 g masła
  • 50 g oliwy
  • 2 liście laurowe
  • sól
  • pieprz
  • tymianek


Dodatkowo:

  • bagietka
  • ser u mnie mozzarella


1. Wcześniej przygotowujemy bulion. Cebule obieramy i kroimy w cienkie piórka. W garnku roztapiamy masło i oliwę. Wrzucamy naszą pokrojoną cebulę i dusimy na średnik ogniu około 30 minut, ciągle mieszając.
2. Jak cebula odrobinę nam ściemnieje, dodajemy czosnek przepuszczony przez praskę, chwilkę dusimy, następnie dodajemy wino. Dusimy chwilę, żeby odparowało. 
3. Teraz wlewamy bulion i gotujemy około 30 minut. 
4. Tak z 5 minut przed końcem gotowania wkładamy naszą pokrojoną bagietkę, którą posypujemy serem do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy około 4-5 minut na termoobiegu. 
5. Pod koniec gotowania zupę doprawiamy solą, pieprzem i tymiankiem. 
Podajemy ze startym serem i naszymi grzankami. Smacznego :-)





13 komentarzy:

  1. Wygląda mega pysznie. Kiedyś nie zjadł bym ani cebulowej ani czosnkowej. Ale wszystko zmieniło się kilka lat temu podczas wypadu w góry. Zjadłem wtedy najlepszą czosnkową na świecie :) Od tamtego czasu często w kuchni w domu robimy cebulową i czosnkową właśnie według podobnego przepisu. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie odważylam sie zjesc takiej zupy, choc jak jestem przeziebiona to picie syropu z cebuli mi jakos nie przeszkadza :D Tak do zupy jakkos nie moge sie przelamac :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Całym sercem nie lubię cebulowej zupy, przez przedszkole. Jakoś mam z nią złe wspomnienia.
    Pozdrawiam Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada pysznie! kiedys chcialam zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za cebulą więc ten przepis sobie odpuszczę :P choć wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie. Bardzo lubię zupę cebulową.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis, mam mały zapas cebuli, więc chętnie wypróbuję 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupę cebulową jadłam raz, w Czechach, jak byłam dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepadam za cebulowa zupa, narobilas mi checi :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger