Pizza z salami, suszonym pomidorem i oliwkami



Dzień dobry :-) Na blogach już dużo ciast, ciasteczek na Święta, a u mnie pizza, bo oprócz planowania co będziemy robić jeść też trzeba ;-) Taka domowa, najlepsza. Tym razem kolejne nowe ciasto i powiem Wam, że jest super. Przepis znalazłam tutaj (klik), polecam bo jest naprawdę super :-) Miłego dnia :-)

Składniki na ciasto:

  • 200 g mąki pszennej typ 450
  • 1 łyżka suszonych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 120 ml wody
  • 1 łyżka oliwy


Sos:

  • ketchup
  • oregano 
  • bazylia


Dodatkowo:

  • salami w pasterkach
  • oliwki zielone i czarne
  • 1 cebula czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka suszonych pomidorów
  • starta mozzarella
  • świeże listki bazylii



1. Do misy lub do miski dajemy mąkę, drożdże, cukier i sól. Mieszamy. Następnie dodajemy ciepłą wodę, oliwę i wyrabiamy ciasto ciasto. Jeśli robimy ręcznie to robimy to około 10-15 minut. Ja wyrabiam robotem 15 minut. Następnie nakrywamy ściereczką i odstawiamy do podwojenia swojej objętości.
2. Ciasto ponownie delikatnie wyrabiamy przez chwilkę i formujemy okrągły placek. 
3. W garnuszku mieszamy ketchup z oregano i bazylią i smarujemy nasze ciasto.
4. Teraz nakładamy startą mozzarellę, na nią pokrojoną w piórka czerwoną cebulę, salami, pokrojone oliwki, suszone pomidory, czosnek przepuszczony przez praskę. Pieczemy w 200 stopniach 15-20 minut. Przed podaniem dekorujemy listkami świeżej bazylii. Smacznego :-)






11 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam pizzy - Twoja ładnie została upieczona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko prócz oliwek jak najbardziej mi odpowiada! :D Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. This pizza looks scrumptious!
    I like pizza with dried tomatoes and extra olive. Yummy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję przepis na taką pizzę :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację Co przeglądam blogi w poszukiwaniu inspiracji obiadowych to trafiam tylko na pierniki lub makowce A tu proszę pizza, super

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam domową pizze. W kupnej zawsze mi coś nie pasuje, a w domu mogę zrobić tak, jak lubię ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger