Zupa z soczewicą i dynią piżmową



Dzień dobry :-) Ostatnio uwielbiam zupy z soczewicą. Tym razem do takie zupy dodałam dynię piżmową, ziemniaki, marchewkę, oraz pora. Zupa wyszła aromatyczna, syta i rozgrzewająca. Idealna na chłodne dni. Polecam i miłego dnia wszystkim życzę :-)

Składniki:

  • mała dynia piżmowa
  • 3 ziemniaki
  • 1 czerwona cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 marchewki
  • 3/4 szklanki czerwonej soczewicy
  • kawałek pora
  • 500 g passaty
  • 1,5 litra bulionu drobiowego
  • natka pietruszki
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka oregano
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 szklanki śmietanki 18% do zup i sosów
  • 1 łyżka oliwy z oliwek


1. Ja bulion ugotowałam na udkach z kurczaka. Po ugotowaniu wyjęłam je, ostudziłam i obrałam. Mięso później dodałam do zupy. Warzywa: dynię obieramy, kroimy w kostkę, tak samo ziemniaki i marchewkę.
2. W małym rondelku rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, pokrojonego pora i przepuszczony przez praskę czosnek. Podsmażamy chwilę, aż por i cebula zmiękną. Później dodajemy do ugotowanego bulionu. Gotujemy na małym ogniu.
3. Soczewicę płuczemy kilka razy, następnie wrzucamy do garnuszka w której smażyliśmy cebulę i chwilkę podsmażamy. Wrzucamy do gotującej się zupy. Dodajemy też kurkumę i oregano i posiekaną natkę pietruszki.
4. Jak warzywa będą już ugotowane, dodajemy passatę, mieszamy, dodajemy śmietankę, mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem. Smacznego :-)




7 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger