Ziemniaczki zapiekane z boczkiem, brokułem, suszonym pomidorem i mozarellą



Dzień dobry :-) Jak tam po weekendzie? U nas spokojnie, dzisiaj z rana rześko, bo mrozik trzyma, mogło by tylko troszkę śniegu jeszcze być i byłoby idealnie ;-) Mam dla Was przepis na pyszne i szybkie danie, u nas było na obiad. Ziemniaczki zapiekane z boczkiem, brokułem, suszonym pomidorem i mozzarellą. Wszystko posypane natka pietruszki. Można podać z ulubionym sosem, my zjedliśmy bez :-) Polecam i miłego dnia Wam życzę :-)

Składniki dla 3 osób:

  • 6-8 średnich ziemniaków
  • 1/2 brokuła
  • kilka suszonych pomidorów
  • 250 g boczku
  • kulki mozzarelli bądź starta na tarce mozzarella
  • świeża natka pietruszki
  • 1 cebula czerwona
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • olej z suszonych pomidorów


1. Ziemniaki obieramy i gotujemy. Ziemniaki gotujemy troszkę krócej niż tradycyjnie. Powinny być tak leciutko twardawe. Studzimy, kroimy na ćwiartki. Brokuła gotujemy. 
2. Boczek kroimy w kostkę lub w cienkie paski i wrzucamy na patelnię, podsmażamy, dodajemy pokrojoną w piórka czerwoną cebulę. Jak boczek ładnie nam się zarumieni i wytopi się trochę tłuszczu, wyłączamy gaz i wrzucamy na patelnię pokrojone ziemniaczki, które doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy paprykę i oregano. Mieszamy drewnianą łyżką. Dolewamy troszkę oleju z suszonych pomidorów i mieszamy.
3. Dodajemy ugotowanego brokuła, pokrojone w paski pomidory i albo posypujemy startą mozzarellą, albo wkładamy kulki mozzarelli. 
4. Razem z patelnią wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczmy około 20 minut + później włączamy opcje grill i pieczemy dodatkowe 8-10 minut :-) Po upieczeniu posypujemy świeżą natką pietruszki :-) 
Jeśli nie macie patelni, którą można włożyć do piekarnika, to wszystkie składniki można przełożyć do blaszki.





11 komentarzy:

  1. To coś dla mnie <3 Piękne zdjęcia, bardzo apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wygląda Twoje danie 😊 ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi tak pysznie, już się naszykowałam, że zrobię,a tu... klops, bo nie mam piekarnik. Trudno. W takim razie albo spróbuję tylko ze smażeniem, ale na pewno będzie smakowało inaczej, albo dodam do zakładek do wypróbowania "na kiedyś", jak się dorobię piekarnika :(

    OdpowiedzUsuń
  4. My son and daugther love potatoes and this looks delicious !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio bardzo lubię tego typu, szybkie dania :P

    OdpowiedzUsuń
  6. mam ochotę na takie zapiekane ziemniaki. dawno nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeju, wygląda pysznie! Boczuś, mozzarella... same pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealny zimowy obiad. Ziemniaki i boczek <3 Ja tu widzę jeszcze pieczone buraki i cebulę <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger