"Wegańska spiżarnia" recenzja



Byłam bardzo ciekawa tej książki. Wszak weganką nie jestem, ale lubię poznawać nowe smaki i po prostu eksperymentować w kuchni. Miyoko Schinner to wegańska bogini serów, wegańska legenda, która w książce dzieli się swoimi przepisami i nie tylko. Pozycja idealna dla początkujących wegan i myślę, że dla tych co już nimi są również, bo znajdą tutaj wiele ciekawych i smacznych przepisów. 

Kuchnia wegańska zawsze jakoś nie wiem czemu kojarzyła mi się z monotonią. Autorka książki pokazuje, że jest inaczej. Dzieli się z nami przepisami na bezmięsne i bezmleczne wersje majonezów, serów, kiełbasek, różnych sosów, kremów w stylu francuskim, makaronów a nawet lodów. Jeśli macie ochotę na bezmięsne żeberka w sosie BBQ, wegański stek, pyszne makarony, słodkości czy kremy to na pewno zaciekawi Was ta pozycja. Bardzo zaciekawił mnie przepis na majonez z sokiem cytrynowym i orzechami nerkowca, musztardę z piwem i cukrem trzcinowym, masło bez masła czy włoskie pulpeciki w wersji bezmięsnej. Mogłabym takich przepisów wymienić jeszcze dużo, bo są naprawdę interesujące. Przepisy są bardzo różnorodne i nie spodziewałam się, że dania bez mięsa, mleka, jaj itd. mogą być tak ciekawe. 




Lubię mięso, jajka, nabiał i nie widzę jak na razie powodów, żebym miała z nich rezygnować, ale lubię też bardzo warzywa i często robię je tylko z kaszą czy zjadam same ugotowane na parze. Nie stanę się weganinem, ale chętnie sięgam po nowe smaki, przepisy i inspiracje, a w tej książce znalazłam ich naprawdę wiele. Chętnie wypróbuję nowe przepisy i podzielę się nimi na blogu. Książka jest pięknie wydana, szkoda tylko, że nie wszystkie przepisy są opatrzone zdjęciami, ale to jedyny jej minus. Oprócz przepisów autorka zamieszcza w niej porady, podpowiedzi, które przydadzą się osobom, które przygodę z weganizmem dopiero zaczynają, przepisy są proste, każdy sobie z nimi poradzi, a szczegółowy opis na pewno w tym pomorze :-). Jest w czym wybierać, bo jest ich też dużo. Zachęcam do eksperymentów i poznawania nowych smaków, które tutaj znajdziecie :-)






Tytuł: "Wegańska Spiżarnia"
Autor: Miyoko Schinner
Okładka: twarda
Stron: 320
Cena okładkowa: 59,90 zł
Wydawnictwo: Vivante

5 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie bym zerknęła do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuchnię wegańską miałam okazję poznać, nawet pod moim dachem przygotowały się już takie dania i powiem szczerze, że byłam zachwycona... smakami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie jestem weganką, ale bym przejrzała☺

    OdpowiedzUsuń
  4. nie będę weganką, nic się na to nie zapowiada. Książka jednak prezentuje się dobrze i pewnie wielu osobom ułatwi życie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger