Placuszki jogurtowe z truskawkami



Pyszne placuszki jogurtowe, które moje dzieci wprost uwielbiają, bo są puszyste i leciutkie. Tym razem do placuszków dodałam truskawki, powiem Wam, że wyszedł kopiaty talerz i po śniadaniu zostały tylko 4 sztuki. Pyszne, polecam i miłego piątku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 400 g jogurtu naturalnego gęstego 
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 - 3 łyżki cukru pudru (niekoniecznie)
  • 2 jajka L
  • 2 łyżki oleju lub roztopionego masła
  • cukier puder do posypania
  • truskawki


1. Jajka miksujemy na puszystą masę,dodajemy jogurt i olej i miksujemy. Na końcu dodajemy przesianą przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenie, sodą i cukier puder, wszystko jeszcze raz miksujemy. Jak by nasze ciasto było bardzo lejące to musimy dodać jeszcze mąki.
2. Truskawki myjemy, usuwamy szypułki i kroimy je na plasterki.
3. Patelnię nagrzewamy, łyżką nabieramy porcje ciasta, kładziemy na patelnię i lekko formujemy placka. Nakładamy truskawki lekko je wciskamy w ciasto i placuszki przewracamy razem z truskawkami na drugą stronę. Smażymy na rumiany kolor. 
Patelnia żeliwna troszkę od truskawek będzie się nam brudzić, więc podczas pieczenia możemy ją umyć, albo to co zostało usunąć łopatką.
Przed podaniem placuszki posypujemy cukrem pudrem :-)







18 komentarzy:

  1. Muszą być niezwykle aksamitne i delikatne :) Chyba zrobię na sobotnie śniadanie!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Te placuszki wyglądają super smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie i moich łasuchów. Teraz w sezonie truskawki do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie placuszki. Na pewno wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne na niedzielne śniadanie! muszę zrobić:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie placuszki to ja zawsze i chętnie zjem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dziwię się, że placuszki tak szybko znikały, bo są naprawdę pyszne :) Sama sobie takie zrobię :P

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam :) pyszne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po niedzieli jestem... proszę coś tam ogarnąć pysznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie placuszki bardzo chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I po co ja tu wchodziłam :P teraz będą cała noc myślała o tych placuszkach. wyglądają obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zrobię z malinami na dzisiaj

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger