Pulpeciki drobiowe w sosie koperkowym



Witajcie :-) Już piątek i weekendu początek :-) Powiem Wam, że się cieszę. Ten tydzień taki ponury, a przyszły zapowiadają bardziej słoneczny. U mnie dziś pulpeciki z indyka w sosie koperkowym. Moje młodsze dziecię je już z nami i teraz muszę albo gotować pod nią, albo dla nas robić coś innego i dla coś innego. Czasem tak robię, ale wiecie jak to jest, że zjadłoby się coś co się lubi, a ona jeszcze nie może. Dajemy rade w każdym bądź razie ;-). Pulpeciki wyszły delikatne, idealne dla dzieci, nie są smażone, tylko gotowane w bulionie warzywnym. Młoda wcięła jednego, bardzo jej smakowały :-) Miłego piątku Wam życzę :-)))

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego u mnie z indyka
  • 1 czerstwa kajzerka
  • 1 jajko L
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 większa marchewka
  • natka pietruszki
  • 1/2 łyżeczki słodkie papryki
  • szczypta kurkumy
  • sól
  • pieprz
  • pęczek koperku
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 4 łyżki mąki
  • bulion


1. Kajzerkę moczę chwilę w wodzie lub odrobinie mleka. Odciskam.W misce mieszam wszystkie składniki na pulpeciki (mięso, przyprawy, natkę pietruszki, bułkę i jajko). Formuję pulpeciki, ja zrobiłam takie średnie.
2. Do wrzącego bulionu wrzucam startą na tarce marchewkę, wkładam delikatnie pulpeciki. Garnek przykrywam pokrywką i gotuję pulpeciki około 20 minut co jakiś czas je przekręcam.
3. Ugotowane pulpeciki wyjmuję na talerzyk. Do bulionu wrzucam posiekany koperek, w miseczce mieszam trzepaczką śmietanę z odrobiną bulionu i mąką. Wlewam do bulionu, mieszam, dodaję pulpeciki. Sos powinien nam zgęstnieć. Pulpeciki podajemy z ziemniakami, kaszą lub ryżem. Smacznego :-)






15 komentarzy:

  1. Bardzo lubie klopsiki i sosik równiez :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie danie by się sprawdziło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, wieki nie jadłam czegoś takiego delikatnego. Bardzo fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Delikatnie i smacznie, fajny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pulpeciki z indyka w koperkowym sosie, mogę jeść codziennie i prawie tak samo przyrządzam:-) Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat rozmrażam mięso mielone na jutro, miałam smażyć kotlety ale zrobię Twoim sposobem:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger