Pulpeciki z indyka w sosie śmietanowym z suszonymi pomidorami, bazylią i ananasem



Taką oto propozycję mam dziś dla Was. Pyszne, po prostu pyszne pulpeciki z indyka w sosie śmietanowym do którego dodałam trochę kurkumy stąd kolor, syropu z ananasa, ananasa, suszonych pomidorów w oleju z ziołami od Ole!, które uwielbiam, do tego zwykłe pomidorki koktajlowe i świeża bazylia. Danie wyszło bardzo smaczne, jako dodatek u mnie była kasza jaglana, moje dziecko wsunęło i pytało kiedy znowu :-)
Miłego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki pulpeciki:

  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • 2 łyżki dobrego ketchupu
  • 1 łyżeczka oregano
  • szczypta kurkumy
  • papryka suszona słodka
  • sól
  • pieprz
  • 4 łyżki bułki tartej


1. Do miski dajemy wszystkie składniki, mieszamy, żeby nam się połączyły. Ręcznie formujemy małe pulpeciki.
2. Smażymy na oleju kokosowym, przekładamy na talerzyk.

Składniki sos i dodatki:

  • 6-8 pomidorów suszonych w oleju z ziołami Ole!
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 1/2 puszki ananasa + trochę syropu
  • świeże listki bazylii
  • 3/4 szklanki śmietanki 12%
  • kurkuma
  • sól
  • pieprz


1. Suszone pomidory drobniej kroimy, ananasa też. Pomidorki koktajlowe ja pokroiłam na ćwiartki. Na patelnię przekładamy usmażone wcześniej pulpeciki, dajemy około 1/3 szklanki syropu z ananasa, ananasa i suszone pomidory. Podsmażamy chwilkę, dodajemy przyprawy, mieszamy delikatnie, dodajemy śmietankę.
2. Podsmażamy do momentu, aż sos zacznie nam gęstnieć, wtedy dodajemy pomidorki koktajlowe i świeżą bazylię. Delikatnie mieszamy. Pamiętajmy, że smażymy na średnim lub małym gazie. 
Jako dodatek u mnie była kasza jaglana :-). Smacznego :-))





14 komentarzy:

  1. aż się głodna zrobiłam, tak pysznie się to Twoje danie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, zjadłabym takich pulpecików:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wyglądają :) zapisuję i będę testować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają te pulpeciki, a pomidorki są rewelacyjne - mam takie w domku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglądają pulpeciki w tym sosie. Z chęcią zjadła bym, ponieważ lubię suszone pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny obiad, chętnie bym się skusiła na takie pulpeciki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy dodatek z tym ananasem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam :) naprawdę świetny przepis i super smak :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger