Keks



Witajcie w poniedziałek. Jak tam weekend ?? U mnie bardzo intensywny, zabrakło czasu na wiele rzeczy. Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszny keks. Przepis znalazłam w książce "Kuchnia Polska" robię go od dawna, bo wychodzi i jest bardzo smaczny. Tym razem do środka dodałam mieszankę keksową od Helio. Zmniejszyłam też ilość cukru. Keksówka 11x30 cm. Miłego i słonecznego poniedziałku Wam życzę :-)

Składniki:

  • 15 dkg masła (temp pokojowa)
  • 15 dkg cukru pudru
  • 5 jajek L
  • 30 dkg mąki pszennej typ 450
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g mieszanki keksowej u mnie Helio
  • szczypta soli


1. Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą jasną masę. Mąkę przesiewamy przez sitko razem z proszkiem do pieczenia. Bakalie posypujemy łyżką mąki tartej i mieszamy.
2. Do zmiksowanego masła dodajemy stopniowo po jednym jajku na przemiennie z mąką. Na końcu dodajemy bakalie, mieszamy.
3. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Keksówkę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.
4. Ciasto przekładamy do formy. Pieczemy około 60 minut. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem.
Smacznego :-)




11 komentarzy:

  1. Ostatnio same słodkości u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój synek bardzo lubi keks. Mam zamiar zrobić na Wielkanoc:)

    OdpowiedzUsuń
  3. keks bardzo lubię, takie domowe ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste i bardzo smaczne ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię keksy. Twój wygląda rewelacyjnie i chętnie bym zjadła kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. weekend intensywny i u mnie ale przy takiej pogodzie zdecydowanie pozytywny :) a Twój keks prezentuje się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda apetyczne, ale to chyba jedyne ciasto, do którego nie mogę się przekonać - ups;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Keks to jedno z moich ulubionych ciast. Takie napakowane bakaliami. Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger