Pizza z Olafem



Hej :-). Dzisiaj kolejna propozycja dla dzieci, domowa pizza, w której możemy przemycić wiele warzyw i możemy zachęcić dziecko, żeby samo taka pizzę udekorowało. Ciasto na pizzę w zdrowszej wersji, bo mąka pszenna wymieszana z mąką żytnią razową, na środku bałwanek Olaf (my daliśmy za dużo mozzarelli i troszkę się nam rozmył), młody miał ogromną frajdę z dekorowania. Pizza bardzo smaczna, u nas oczywiście musiało być salami, bo moje dziecko je tak jakoś do pizzy polubiło, ale składniki mogą być dowolne :-). U mnie trochę więcej mąki pszennej, bo żytniej na tyle nie miałam, ale przepis podaję oryginalny. Jutro pokażę Wam książkę z której pochodzą te świetne przepisy na dania dla dzieci, które możemy, a nawet powinniśmy robić z dziećmi, żeby spędzić z nimi miło czas i zachęcić do pobudzenia kreatywnego myślenia :-). Z podanego przepisu wychodzi dwie pizze (formy na tarte 26 cm). Udanego dzionka :-).

Składniki:

  • 200 g maki pszennej
  • 200 g mąki żytniej razowej
  • 7 g suszonych drożdży
  • płaska łyżeczka cukru
  • płaska łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy 
  • szklanka letniej wody
  • sos pomidorowy
  • 1 kulka mozzarelli
  • pomidorki koktajlowe
  • papryka czerwona
  • kukurydza
  • salami (niekoniecznie)
  • cebula
  • czarne oliwki
  • oregano


Drożdże mieszamy z woda i cukrem, odstawiamy na kwadrans. W tym czasie na stolnicy lub w misce mieszamy mąkę i sól, wlewamy rozmieszane, rosnące drożdże. Wyrabiamy ciasto przez około 5 minut. Odstawiamy na chwile w ciepłe miejsce. Do ciasta dodajemy oliwę i ponownie wyrabiamy. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce, czekamy, aż podwoi swoją objętość. W tym czasie możemy przygotować sobie resztę składników. Ciasto dzielimy na dwie części, które musimy rozwałkować i przełożyć albo na blaszkę (wtedy nie dzielimy), albo do formy na tartę. Ja użyłam dwóch foremek na tartę. Ciastem wyłożyłam formę, ciasto posmarowałam sosem pomidorowym (może być dobrej jakości ketchup), do którego dodałam oregano. Następnie wykładamy ulubiona dodatki. Kulkę mozzarelli kroimy tak, żeby powstały nam 3 kulki różnej wielkości (takie z których możemy ułożyć bałwanka), oczy robimy z oliwek, nos wykrawamy z papryki. Pieczemy w 230 stopniach około 10-15 minut :-).




18 komentarzy:

  1. mistrzowski Olaf - luuubię go :) a "sala" musi być przecież!! ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. pozytywna :) i sprawia, że robię się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż za wesoła pizza :)
    Proszę o jeden klik TUTAJ dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieci do pizzy nie trzeba namawiać. Zwłaszcza do takiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda jest takie piękności ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze mi się podobały tego typu pomysły, aby gotować z dzieckiem i tak jak Ty, pozwalać mu dekorować :). Świetny bałwanek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale czad! Super pomysł z tym Olafem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. dla dzieciaków idealna, zjedzą ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale apetyczna pizza, prawdziwe arcydzieło kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozmył ,jak rozmył,dobrze,że się nie rozpuścił.

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny bałwanek z mozarelli i oliwek :) Bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojjj .. do pizzy nie trzeba nas przekonywać i do tego jaki uroczy bałwanek. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O jak piękna ta pizza! :) Widać, że pomagały dzieci - rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger