Delikatne pulpeciki z indyka i kaszy jaglanej z sosem pomidorowym



Hej :-)) Dzisiaj u mnie pulpeciki, moje starsze dziecko się za nimi stęskniło. Te są delikatne, więc dla dzieci w sam raz. Tym razem zrobiłam z indyka z dodatkiem kaszy jaglanej, kurkumy i wędzonej papryki. Do tego jajko, szalotka, natka pietruszki i sos pomidorowy. Miałam z głowy obiad na dwa dni :-). Miłego dnia :-)

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego z indyka 
  • 1 jajko
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody do kaszy
  • szalotka
  • natka pietruszki
  • kurkuma
  • wędzona papryka
  • sól
  • pieprz
  • olej kokosowy do smażenia


Sos pomidorowy:

  • 300 ml passaty pomidorowej
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • sól
  • pieprz
  • oregano
  • bazylia
  • śmietanka do zup i sosów


Kaszę daję na sitko i przelewam ciepłą wodą, żeby pozbyć się goryczki. Gotuje w 2 szklankach wody, do momentu, aż kasza wsiąknie całą wodę. Do miski daje mięso, pokrojoną na drobno cebulę szalotkę, pociętą natkę pietruszki, dodaję kaszę jaglaną, jajko, kurkumę, wędzoną paprykę, sól i pieprz. Mieszam dość dokładnie. Formuję kuleczki i smażę na niewielkiej ilości oleju kokosowego.

Passatę daje do rondelka, dolewam wodę, dodaję cukier, i resztę przypraw. Zostawiam na palniku do momentu, aż sos zacznie nam się delikatnie gotować, wtedy dodaję śmietanę, mieszam, jeśli trzeba to doprawiam. Do tak przygotowanego sosu daje pulpeciki i zostawiam na gazie jeszcze około 8 minut. Podaję z ryżem lub tylko z sałatką :-)



20 komentarzy:

  1. ale dziś mam ochotę na te pulpeciki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie i pewnie takimi są. Sosik idealny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Najmniejszy domownik u mnie byłby zachwycony :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie :D chętnie bym się skusiła na takie danie!

    OdpowiedzUsuń
  5. i przypomniałaś mi właśnie, że dawno pulpecików nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chętnie też bym zjadła takie pulpeciki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może to dziwne, ale mnie intryguje jak zrobić tak foremny ryż :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczne danie, podoba mi się :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem krótko: pyszny przepis. Sama chętnie zjadłabym takie pulpeciki.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny obiad dla całej rodziny, bardzo fajne to połączenie kaszy i mięsa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepysznie wyglądają te pulpeciki. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wszelkie pulpeciki zawsze bardzo chętnie zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ mi narobiłaś smaka! Dobrze, że już jestem po obiedzie, bo chyba by mi kiszki marsza grały przed laptopem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Beti bardzo ładne wyszły. Połączenie kurczaka i kaszy jaglanej zdecydowanie delikatne i fit :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale pyszny obiad :) juz dawno nie robiłam pulpetów, najwyższa pora je ugotować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger