Muffiny z cukinią



Hej :-)) Wracam do robienia muffin he, he. Tak poważnie, nie robiłam dość długo, bo tak załatwiłam blaszkę, do babeczek, że musiałam ją wyrzucić, a zapomniałam kupić. Jak człowiek sobie czegoś nie zapisze na karteczce, to niestety, i tak za każdym razem, kiedy miałam już kupić, to albo zapomniałam, albo nie było i tak mi zeszło. W końcu na zakupach byłam z mężem i mi przypomniał :-)). Muffiny zobaczyłam u Oli - klik, ale zrobiłam z oryginalnego przepisu - klik, bo nie miałam mąki ryżowej, po która wybieram się dziś, żeby zrobić obłędne ciasteczka, również od Oli :-))). Muffiny świetne, wilgotne z dodatkiem kokosu, no moje smaki jak nic :-))). Polecam bardzo :-))

Składniki:

  • 90 g wiórek kokosowych
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 szklanka cukru brązowego
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 3/4 łyżeczki sody
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka startej cukinii



Cukinie myjemy, ścieramy na tarce (razem ze skórką ) o drobnych oczkach. W jednej misce łączymy składniki mokre: jajka, mleko, olej, sok z cytryny, cukinię mieszamy. W drugiej składniki suche: wiórki, cukier mąkę i sodę, mieszamy. Składniki suche dajemy do mokrych lub odwrotnie jak kto woli, ja raz robię tak, drugi inaczej o zawsze wychodzi. Mieszamy, nie za długo - składniki muszą się nam połączyć. Napełniam papilotki do 3/4 wysokości masą. Piekę 20 minut w 180 stopniach. 




15 komentarzy:

  1. Jestem jeszcze na etapie owocowych muffinów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają pysznie, a jeszcze nigdy nie robiłam muffinów z cukinią. świetny pomysł. pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. MMMM! Uwielbiam cukinie :3 super przepis zapraszam do mnie na kucharzowanienamaxa.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasta z cukinią robiłam, ale muffinek jeszcze nie, wszystko przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe cukinia nawet w babeczkach :D Super ! bo jestem zdecydowanie miłośniczką tego warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też lubię muffinki. Ostatnio u mnie są na słodko i owocowo. Świetne połączenie ciasta z cukinią i smak kokosa... umm, to musi smakować. Wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny i ci4ekawy pomysł nie jadłam jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsze słyszę o takim połączeniu ale musi dobrze smakować! :):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Połączenie cukinii i kokosu brzmi intrygująco! Bardzo jest wyczuwalny smak tego zielonego warzywa?
    <a href="http://foxydiet.blogspot.com>>FOXYDIET<</a>

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję Ci za ten przepis! mamy kilogramy cukinii w domu:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zastanawiałam się co zrobić z moich cukinii :) Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne muffinki :) a z cukinią są wspaniałe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger