środa, 24 sierpnia 2016

Ciasto łaciate



Hej :-)) U mnie dziś zaległe ciacho :-). Przepis mama przyniosła od koleżanki z pracy. Lubię je, bo nie jest bardzo słodkie. Takie łaciate rzeczywiście, jedno ciasto to ciasto kruche, a ciemne to ucierane ze śmietaną, do tego delicje, galaretka. Pracochłonne tez nie jest, więc tylko robić :-)). Blaszka 23x33 cm. Polecam i życzę miłego dnia :-))

Składniki ciasto kruche:

  • 1 kostka masła (200 g)
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Z podanych składników zagniatamy ciasto, wkładamy na 1 godzinę do lodówki (powinno po wyjęciu być twarde).

Ciasto ciemne:

  • 1 szklanka śmietany 18%
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 łyżki dżemu brzoskwiniowego


Wszystkie składniki utrzeć mikserem na gładką masę. Do tego ciasta musimy teraz zetrzeć na tarce (na grubych oczkach) ciasto jasne (kruche), po starciu całość delikatnie mieszamy drewnianą łyżką, ciasto przelewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach około 45 minut. Po wyjęciu studzimy.

Dodatkowo:

  • napar z herbaty (1/2 szklanki), można posłodzić, ale niekoniecznie 
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 1 budyń śmietankowy
  • 250 ml mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g masła
  • delicje 


 Połowę mleka gotujemy, w drugiej rozrabiamy budyń z cukrem, dodajemy do gotującego się mleka i gotujemy budyń. Studzimy. Ubijamy z masłem. 2 Galaretki pomarańczowe rozpuszczamy w 0,5 litra wrzątku, studzimy. Placek przekrawamy na pół, nasączamy naparem z herbaty. Jeden płat smarujemy cienko masą budyniową, nakładamy delicje, wylewamy tężejącą galaretkę, na galaretkę dajemy resztę masy i przykrywamy drugim plackiem. Na wierzch możemy zrobić polewę lub zetrzeć czekoladę. Ciasto wkładamy do lodówki.




21 komentarzy:

  1. Jakie bardzo fajne ciasto, w przekroju wygląda fenomenalnie :). Przepis zapisuję i za jakiś czas na pewno go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż burczy w brzuchu, ale pysznie się prezentuje mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia i ciekawy przepis (może wykorzystam go w najbliższym czasie)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne i apetyczne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak tu żyć...przecudna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  6. ciacho prezentuje się wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam nigdzie takiego ciasta, z chęcią zrobię, bo składniki zapowiadają pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne, szkoda, że przez monitor nie mogę porwać kawałka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cuuuudownie wygląda, mniam !
    Kochana mogłabyś poklikać u mnie w najnowszym poście o TU ? Byłabym wdzięczna :)
    Obserwuję.
    Pozdrawiam,
    PatrisyaStyle

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli jest tak smaczne (w co nie wątpię) jak wygląda, to ja go kupuję w całości. Przepis zapisuję i po powrocie z wakacji upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To musi być pychota:) Zrobię!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za propozycje ciasto pyszne troszkę za suche ale następnym razem więcej nasączę.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto wyśmienite,wczoraj zrobiłam a dziś został tylko kawałek. Zresztą wszyskie ciasta od Ciebie są pyszne Dzięki za inspiracje . Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy przepis Pozdrawiam Róza

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychotka. Zrobiłam teraz na święta wyszło rewelacyjne znikło jako pierwsze ze wszystkich ciast. Jednak trochę je zmodyfikowałam i użyłam dżemu wisniowego i galaretek i delicji wisniowych a na masę budyniową wyłożyłam wydrolowane wiśnie i dopiero przełożyłam drugą częścią ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czubate łyżki mąki, czy płaskie?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czubate łyżki mąki, czy płaskie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...