Cukinia faszerowana kaszą jaglaną i kiełbasą



Uff jak gorąco :((. Ja to się nie nadaję na taką pogodę, no muszę sobie trochę ponarzekać he ;)). Ostatnio wiele przepisów z udziałem cukinii, no ja ją uwielbiam z resztą nie tylko ja. Dla mnie jest ona tak wdzięcznym warzywem, które pasuje i do ciasta na słodko i na wytrawnie, dopasuje się prawie do wszystkiego. Teraz sezon więc trzeba korzystać :-)). Tym razem zrobiłam faszerowaną kaszą jaglaną, do tego kiełbaska (dla moich panów), przyprawy, cebula, czosnek i natka pietruszki. Lubię tak :-))). Miłego dzionka :-))

Składniki:

  • 2 cukinie
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 3 kiełbaski śląskie
  • natka pietruszki
  • 1 cebula szalotka
  • 2 ząbki czosnku
  • wędzona papryka
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do posmarowania cukinii


Cukinię myję, wydrążam środek (ja zawsze trochę z tego środka, tam gdzie nie ma pestek kroję i dodaję do farszu), oprószam solą i pieprzem i odstawiam na jakieś 30 minut. W tym czasie gotuję kaszę (na jedną szklankę kaszy - dwie szklanki wody). Na patelni podsmażam pokrojoną cebulkę, dorzucam do niej pokrojona w kosteczkę kiełbasę, czosnek, ugotowaną kaszę, natkę pietruszki i wszystko dokładnie mieszam, dodaję przyprawy. na blaszkę wykładam papier do pieczenia, cukinię smaruję z zewnątrz oliwą, układam na papierze i nakładam farsz. Piekę w 180 stopniach jakieś 40 minut (cukinia musi być miękka). Po wyjęciu posypuję jeszcze natką pietruszki.




7 komentarzy:

  1. u mnie ostatnio była z soczewicą   ale nie zrobiłam zdjęć więc przepisu nie będzie, bo Narzeczony chwilowo ma dość cukinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. sama taką ostatnio robiłam, lecz z nadzieniem troszkę innym! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw wszędzie były truskawki a teraz cukinie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam :) również uwielbiam cukinię w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beti czytasz w moich myślach, właśnie zamierzałam zrobić faszerowaną cukinię:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger