Ciasteczka z lemon curd



Hej :)) Przy okazji robienia kremu lemon curd zrobiłam też ciasteczka. Proste zwykłe, maślane z dziurką ;))) Przepis na ciasteczka wzięłam stąd - klik. Robiłam już kiedyś, ciasteczka i są naprawdę mięciutkie, kruche i bardzo smaczne. Najlepiej zrobić z podwójnej porcji jak chce się więcej, bo z jednej wyjdzie nam około 40 pojedynczych ciasteczek, a jak złożymy to 20 sztuk. Można też oczywiście robić inne kształty, mój młody chciał takie to robiliśmy takie ;)))


Składniki:

  • 200 g zimnego masła
  • 400 g mąki pszennej
  • 70 g cukru pudru (można troszkę mniej)
  • 1 duże jajko
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania ciasteczek
  • krem lemon curd - tutaj 




Wszystkie składniki wkładamy do miski (masło kroimy na drobne kawałki), zagniatamy.  Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy na 60 minut do lodówki. Po tym czasie odrywamy kawałki, wałkujemy na grubość około 4 mm, wykrawamy ciasteczka (musimy pamiętać żeby zrobić tyle samo z dziurką i tyle samo bez dziurki), przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem i pieczemy w 180 stopniach jakieś 15 minut (ciasteczka muszą nam się ładnie zarumienić). Przekładamy na kratkę i studzimy. Przekładamy kremem i posypujemy po wierzchu cukrem pudrem :)



25 komentarzy:

  1. Wrzuć też we wpisie link lub przepis a lemon curd. Ciasteczka fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U Ciebie to nic się nie marnuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne jako przekąska do herbatki czy kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie ładne wyszły! oj, koniecznie muszę zrobić ten krem cytrynowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beti z masz coś dla mnie, miałam ciężki dzień i mam parcie na słodycz? :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana jakie cudowne ciasteczka :-) mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają tak apetycznie, że ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądaja smakowicie ;)
    w sobotę wypróbuje ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, wyglądają przepysznie, zjadłabym teraz, ale niestety nie chce mi się już dzisiaj nic piec :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszą wspaniałe smakować z tym pysznym kremem;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają, a pewnie i smakują świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam te ciasteczka, ale zamiast kremu daję dżem truskawkowy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne ciasteczka. Lemon curd uwielbiam, w ogóle wszystko, co cytrynowe, więc chętnie zrobię przy okazji świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ubóstwiam lemon curd, więc pochłonęłabym takie ciasteczka od razu :-))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pycha! Bardzo lubię lemon curd, więc te ciasteczka są dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznotki, a domowy lemon curd to absolutny hit!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszły idealne,dziś je piekłam,taki nieplanowany wypiek na Święta Wielkanocne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak długo można je przechowywać i czy powinno się w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni, nie za długo. Jeśli będą do zjedzenia tak w dwa dni to można poza lodówką.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger