Ciasto Venus



Venus moje ulubione ciasto :) Przepis znalazłam gdzieś w internecie jakieś 3 lata temu. Każdy ciastem był zachwycony i ja też. Jest to ciasto, które mi zawsze wychodzi, nie jest bardzo pracochłonne, a bardzo dobre. Lekko cytrynowy smak, ser biały i bita śmietana, na wierzchu prażony kokos :) Polecam.

Składniki na biszkopt:
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jajek

Oddzielić białka od żółtek. Z białek ubić pianę, do ubitej piany dodać szklankę cukru pudru, następnie dodawać po jednym żółtku i krótko ucierać. Dodać mąkę i mąkę ziemniaczaną, oraz proszek do pieczenia. Ciasto przelać do blaszki i piec w temp. 180 stopni około 30-40 minut. Po ostudzeniu przekroić na pół.

Masa:
  • 25 dkg. sera białego
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 1 opakowanie śnieżki
  • 10 dkg. margaryny
  • 10 dkg. kokosu
  • 2 łyżki cukru pudru
  • mały słoiczek dżemu ( dowolny)

2 galaretki rozpuścić w 1/2 litra wody. jak zaczną się zastygać to podzielić na 2 części. Ja podczas mieszania z serem dzielę na oko, bo później i tak masy się łączy. Ser utrzeć, lub zmielić. Część galaretki wlać do sera i wymieszać. Śmietanę kremówkę ubić z 1 opakowaniem śnieżki i dodać 2 łyżki cukru pudru. Masy razem wymieszać. 
 W rondelku roztopić margarynę i wsypać do niej kokos. Smażyć do momentu uzyskania złotego koloru kokosu.

Przełożenie: biszkopt - masa - biszkopt - dżem - posypka kokosowa
 
Ciasto wstawić przed podaniem na około godzinę do lodówki.

.



22 komentarze:

  1. dawno temu robiłam; racja jest smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam takiego ciasta jeszcze, zapowiada się mocno smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajne ciacho! no i pokaźna warstwa masy serowej - super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pokaźna :) zwykle jest troszkę mniejsza, ale jakoś tak teraz wyszło :)

      Usuń
  4. apetycznie się prezentuje! pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam ciasto :) jest leciutkie i naprawdę smaczne :) chyba, że ktoś nie lubi smaku cytryny. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe komentarze :))

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo tak :) piękne i na pewno smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam już kiedyś to ciasto, ale jeszcze nigdy nie piekłam. Trzeba będzie to zmienić ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam naprawdę nie jest trudne a efekt ....

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Oj i to bardzo he he, ale trzeba sobie umilać życie :)) Pozdrawiam,

      Usuń
  9. Znam to ciasto i potwierdzam: jest pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny przepis!

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. juz wiem co upiekę na imieniny teściowej! super ciasto, takiego potzrebowałam pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzieś już widziałam to ciasto, u Ciebie wygląda przepysznie, więc chyba niedługo zawita u mnie na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam je kiedyś u koleżanki. Bardzo mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wspaniałe ciasto, smakowicie wyglada i smakuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger