Kotleciki siekane z indyka z oliwką, papryką, bazylią i curry

 

Dzień dobry :-) Zimno się zrobiło, u nas dopiero dzisiaj chwila bez deszczu. Miałam taką nadzieję, że październik będzie słoneczny i ładny, a tu jak na razie do końca się nie zapowiada. Może listopad da nam troszkę słoneczka jeszcze. U mnie propozycja obiadowa. Kotleciki siekane z indyka z oliwkami, papryką, bazylią i curry. Wyszły pyszne, bardzo smakują dzieciom. Polecam i miłego dzionka Wam życzę :-)

Składniki na około 14 kotlecików:

  • około 400 g filetu z indyka (może być kurczak)
  • 1/2 mniejszej czerwonej papryki
  • kilkanaście zielonych oliwek
  • kilkanaście listków świeżej bazylii
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 2 jajka M
  • 2 łyżki majonezu
  • 4 łyżki mąki
  • 1/2 łyżeczki curry
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia

1. Mięso z indyka kroimy w drobniutką kosteczkę. Przekładamy do większej miski. Tak samo w drobniutką kosteczkę kroimy cebulę,paprykę i oliwki. Bazylię siekamy. Czosnek przepuszczamy przez praskę. Wszystko dodajemy do mięsa.
2. Teraz wbijamy jajka, dodajemy majonez, curry, mąkę, sól i pieprz. Wszystko mieszamy łyżką do połączenia się składników.
3. Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju i smażymy placuszki z obu stron na rumiany kolor. Po usmażeniu przekładamy na papierowy ręcznik, żeby odsączyły nam się z tłuszczu. Podajemy z ziemniaczkami i surówką. Smacznego :-)






23 komentarze:

  1. It looks great with a cup of hot tea :)
    Yum!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kotleciki siekane bardzo lubię :0

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za mięsem z indyka ale takie kotlety bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą wersję kotlecików z kurczaka! Dawno nie robiłam, a są tak smaczne :)
    Dzięki za ten wpis, mam już pomysł na najbliższy obiad :) Zrobię jeszcze sos czosnkowy :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you so much for sharing recipe, this look very delicious.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/10/dr-brandt-xtend-your-youth-face-cream.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie kotleciki :) Też kombinuję ze składnikami, ale nie pomyślałam o bazylii i oliwkach. Brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygadają bardzo apetycznie! Muszę je koniecznie zrobić w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają mega smacznie, mojemu partnerowi na pewno by przypadły do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  9. myślę, że curry tutaj jest kluczowym składnikiem, który robi robotę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie szybkie przepisy na pyszne dania. Z moich ulubionych były kotlety z cukinii! Jednak nie robiłam nigdy kolecików mięsno-warzywnych i chyba czas najwyższy, żeby się do nich przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale smakowicie! Nieco śródziemnomorskie smaki :) U nas też buro, ponuro. Miałam nadzieję, że październik nas bardziej porozpieszcza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam dużo oliwek, zainspirowałaś mnie, zrobię podobne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie kotleciki, ja często jeszcze dodaję do nich pieczarki! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawie wyglądają te kotleciki, ale ja jednak wolę wersję bez mięsa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam podobny przepis, ale tą wersję też chętnie spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger